کد خبر: ۳۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹:۵۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
همایش مدیریت مصرف برق با تجلیل از 88 صنایع برتر استان در زمینه مصرف برق در ساری برگزار شد.
به گزارش "برق نیوز"، منوچهر جعفري مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بعد از ظهر چهارشنبه در همايش مديريت مصرف برق با اشاره به فرارسيدن فصل گرم سال و افزايش مصرف ان‍رژي برق توسط مشتركين اظهار داشت: صنعت برق عليرغم همه تلاشهايي كه در زمينه صنعت برق دارد در طي 4،5سال اخير مشكلاتي در حوزه نقدينگي دارد.
 
وي افزود: تقريبا 74هزار مگاوات ظرفيت اسمي نيروگاه هاي كشور است و قدرت عملي نيز با توجه به راندمانهاي نيروگاه ها كمتر از 40درصد است.
 
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران،با بيان اينكه تا سال 94بايستي اين راندمان را به 40درصد برسانيم گفت: پيش بيني مي شود در تابستان  امسال مصرف انرژ‍ي به 50هزار مگاوات برسد و اين در صورتي است كه در تامين 2هزار مگاوات كمبود داريم.
 
جعفري اظهار داشت:  در طي جلسات، و توافقات چهره به چهره با صنايع توانستيم همكاري 88صنعت را در سال گذشته در زمينه مديريت مصرف برق داشته باشيم.
 
وي افزود: در تابستان سال گذشته كل مشتركين كشور يكهزار و 860مگاوات مديريت مصرف برق را داشتند كه سهم بري استان درمجموع مشتركين 102مگاوات
بوده است.
 
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران ضمن قدرداني از صنايع استان در جهت مديريت مصرف برق ابراز داشت: حدود 42مگاوات سهم بري صنايع استان در مديريت مصرف بود كه مبلغ 418ميليون تومان جوايز به صورت تخفيف در قبوض براي  صنايع اعمال شده است.
 
جعفري، ضمن تاكيد بر مديريت مصرف در تابستان امسال، خواستار همكاري از سوي  از 700مشترك صنعتي استان  كه بالاي 200كيلووات ديمان آنها  است، شد.
 
وي ادامه با اشاره به افزايش تعداد صنايع از سال 91 تا 92 و رشد 17درصدي آن  افزود:  ميزان مصرف صنايع در طي اين سالها 8.2درصد رشد داشته است.
 
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران  با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد تعامل خوبي با مجلس دارد و از سال گذشته به بخش نيرو توجه دارد ابراز داشت: سال گذشته  شركت توزيع برق مازندران از بين 32شركت توزيع كشور رتبه اول را در زمينه مديريت مصرف برق كسب كرده است.
 
جعفري، ابراز اميدواري كرد: تابستان سال جاري را بدون قطع برق صنايع سپري كنيم، در سال گذشته بيش از 114كيلومتر شبكه فشار متوسط ، 228كيلومتر شبكه فشار ضعيف با ظرفيت يكصد هزار و 958كيلووات آمپر در نقاط مختلف استان نصب شد.
 
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران، با بيان اينكه ميزان مشتركين اين شركت در سال گذشته 5درصد رشد داشته است اظهار داشت:  ميزان فروش انرژي در سال جاري  4 ميليارد و 340ميليون و 110هزار و 379 مگاوات ساعت بوده كه نسبت به سال گذشته 2.75درصد افزايش داشته است.
 
  جعفري، در پايان سخنانش ضمن تاكيد بر استفاده از انر‍ژي خورشيدي و بادي از سوي صنايع  در بخش آبگرمكن ها ابراز داشت: اگر مصرف برق شبكه هاي با
سوخت فسيلي به همين منوال ادامه داشته باشد در طي 40سال آتي  سوخت فسيلي نداريم.
 
وي از برنامه ريزي شركت توزيع برق مازندران در استفاده از انرژ‍ي خورشيدي 50تا 60مگاوات در جهت تامين برق مساجد، روستاهاي صعب العبور و...خبر داد و گفت: روش استفاده از انرژي خورشيدي يك روش برگشت سرمايه و داراي توجيه  اقتصادي بوده كه  نسبت به سوخت فسيلي آلايندگي نيز  ندارد.
 
به گزارش مهر، در پايان مراسم از 88صنايع استان مازندران كه در مديريت صرف انر‍ژي 42.9درصد صرفه جويي در مصرف برق  و انرژي داشتند  تجليل به عمل آمد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار