کد خبر: ۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکییر خبر داد:
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکییر از تلاش محققان این دانشگاه برای توسعه فناوری بیورزنانس در زمینه تشخیص بیماری ها خبر داد و گفت: این فناوری قادر است با ارسال امواجی به بدن فرد، بیماری وی را شناسایی کرده و تشخیص دهد.
بیورزنانس فناوری پیچیده متشکل از حوزه های مهندسی برق، مکانیک و کامپیوتر است. این فناوری امواجی را به بدن انسان ارسال می‎کند و بازخوردهای دریافتی از بدن، با واکنش های استاندارد ضبط شده در دستگاه مطابقت داده می شود که در صورت مشاهده تغییراتی به پزشک اعلام خواهد شد.

به گزارش برق نیوز از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علیرضا رهایی در سمینار تکنیک های نوین تشخیص در آزمایشگاه طبی با اشاره به این که در آینده مطب پزشکان مجهز به سیستم های رزنانس خواهد شد، افزود: دانشکده مهندسی پزشکی از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه امیرکبیر است و فعالیت های تحقیقاتی گسترده ای در حوزه های بیومکانیک، بیو الکترونیک، مهندسی ورزش، توانبخشی و مهندسی بافت در آن اجرا می شود.

وی به تلاش های این دانشکده در زمینه ایجاد ارتباط میان حوزه های مهندسی با پزشکی اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها تاکنون مورد توجه بسیاری از ارگان ها از جمله سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفته است.

رهایی درباره اقدامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه ورود به حوزه فناوری های پیشرفته در دانش پزشکی نیز بیان داشت: در این زمینه اقدام به طراحی و ساخت کیت های تشخیصی در فاز آزمایشگاهی شده و این پروژه به عنوان طرح کلان مورد تایید وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز قرار گرفته است.

وی همچنین از تولید صنعتی این کیت های آزمایشگاهی در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: استفاده از روش بیورزنانس از دیگر طرح هایی است که در این دانشگاه پیگیری می شود و این فناوری روز دنیا، در کشور مورد توجه کافی قرار نگرفته است.

رهایی از برگزاری دو سمینار پزشکی در هفته آینده به میزبانی دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: متاسفانه در کشور ما از بیماری هایی چون ام اس و سرطان با عنوان بیماری های لاعلاج یاد می شود درحالیکه با بهره گیری از فناوری های نوین می توان روش های درمانی مناسب و به موقعی را برای این دسته از بیماران تجویز کرد.



**تولید نیمه صنعتی کیت تشخیص طبی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس پژوهشکده مهندسی سیستم های تشخیصی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این سمینار از تولید کیت های تشخیصی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تولید این کیت ها در فاز صنعتی و نیمه صنعتی قرار دارد.

محمد ربیعی با بیان این که سیستم های تشخیص طبی نظام ثابت و واحدی ندارد، افزود: حدود 12 سال قبل طراحی و ساخت کیت های تشخیصی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز کردیم و هم اکنون این کیت ها با حمایت وزارت بهداشت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به مرحله تولید صنعتی و نیمه صنعتی رسیده است.

وی با انتقاد از متمرکز نبودن امکانات در زمینه تشخیص طبی، اظهار داشت: در همین راستا از دو سال قبل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام به راه اندازی پژوهشکده سیستم های تشخیص پزشکی کردیم که همه ارگان های مرتبط با این حوزه عضو آن هستند.

ربیعی بر لزوم عملکرد تلفیقی در حوزه سیستم های تشخیص طبی تاکید کرد و تدوین یک نقشه راه مشخص براساس اولویت های کشور به منظور استفاده هدفمند از امکانات موجود در داخل را یک ضرورت اساسی برشمرد.

وی برگزاری جشنواره ایده های برتر در حوزه سیستم های تشخیص طبی را یکی از اقدامات در دستورکار دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد و گفت: در این جشنواره صاحبان ایده طرح های خود را عرضه و در صورت تشخیص قابلیت های طرح برای تولید و تجاری سازی به صاحبان صنعت معرفی خواهد شد.

وی آشنایی صاحبان ایده و صاحبان صنایع با یکدیگر به منظور فراهم کردن زمینه تولید صنعتی ایده ها را از جمله اهداف برپایی این جشنواره علمی ذکر کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار