کد خبر: ۴۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
در پایان سال 2012، بیش از 180 هزار خودرو الکتریکی در دنیا وجود داشت که تنها 0.02 درصد خودروهای سواری موجود را تشکیل می‌دهند و با وجود نوپا بودن صنعت خودرو‌های الکتریکی، فروش این خودرو‌ها به طور پیوسته ای در حال افزایش است.
به گزارش "برق نيوز" با وجود توسعه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در صنعت حمل و نقل و استفاده از سوخت‌های پاک، خودرو‌های الکتریکی(EV) از امیدبخش ترین فناوری‌ها برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست محیطی بشمار می‌رود. با این حال بازار خودروهای الکتریکی هنوز در مراحل ابتدایی بوده و برای اقبال عمومی در بازار نیاز به افزایش تولید، رقابت‌پذیر شدن قیمت و گسترش تجهیزات تغذیه خودرو‌های الکتریکی(EVSE) می‌باشد.

در پایان سال 2012، بیش از 180 هزار خودرو الکتریکی در دنیا وجود داشت که تنها 0.02 درصد خودروهای سواری موجود را تشکیل می‌دهند و با وجود نوپا بودن صنعت خودرو‌های الکتریکی، فروش این خودرو‌ها به طور پیوسته ای در حال افزایش است. با بالا رفتن نرخ نفوذ خوروهای الکتریکی در بازار، خودروسازان به خودروهای الکتریکی نگرش نوآورانه داشته و محوریت اصلی تولید خود در آینده را به آن اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر نیز این صنعت با چالش هایی از قبیل تجمیع فناوری، بهینه‌سازی و مقیاس پذیری مواجه می‌باشد. توسعه خودرو‌های الکتریکی تا حد زیادی وابسته به تعامل و همکاری دولت و صنعت در جهت حذف موانع و محدودیت‌ها در بکارگیری این فن‌آوری می‌باشد. عوامل بسیاری از قبیل فنی، مالی، سیاسی و تغییرات بازار در تولید انبوه خودرو‌های الکتریکی موثر می‌باشند. سیاست دولت‌ها، هزینه خرید خودرو‌های الکتریکی و کل هزینه‌های مالکیت(TCO)، نگرانی‌ها و محدودیت‌های موجود از چالش‌های اصلی در دو‌ رقمی شدن درصد نفوذ خودروهای الکتریکی در بازار‌های خودرو می‌باشد.

انتظار می‌رود بازار خودرو‌های الکتریکی با رشد متوسط سالانه 66 درصدی رشد قابل توجهی را در سال2021 در سراسر جهان تجربه نماید. کل فروش خودرو‌های الکتریکی در سال 2021 بالای 12.1 میلیون خواهد بود که بخش اعظمی از آن مربوط به آسیا و اقیانوسیه(33%)، شمال آمریکا(32%) و اروپا(29%) می‌باشد. کشور‌های ایالات متحده آمریکا(30%)، چین(17%) و ژاپن(11%) نیز بیشترین سهم از بازار خودرو‌های الکتریکی را در مقایسه با سایر کشور‌ها به خود اختصاص خواهند داد.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار