کد خبر: ۴۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
در حالی که به نظر می‌رسد هر روز اخبار گرمایش زمین و تغییر آب و هوا بحرانی تر گردد، پیشرفت هر روزه انرژی، هزینه را کاهش و دسترسی به انرژی پاک را راحتتر می‌سازد. در سالی که گذشت اهداف زیادی در زمینه انرژی پاک به نتیجه رسید که در اینجا ۵ نمونه آن آورده می‌شود.
به گزارش "برق نيوز" در سالی که گذشت اهداف زیادی در زمینه انرژی پاک به نتیجه رسید که در اینجا ۵ نمونه آن آورده می‌شود:

 ۱- استفاده از نمک برای تولید برق حتی به هنگام غروب

با کمک دپارتمان انرژی آمریکا نیروگاه سولانا در آریزونا که ۲۸۰ مگاوات برق خورشیدی تولید می‌کند به بهره‌برداری رسید در حالی که از یک قابلیت یکه برخوردار است و آن استفاده از انباره‌های نمک برای ذخیره انرژی در طول روز و استفاده از آن به هنگام نبود خورشید است. این نیروگاه نه تنها اولین نیروگاه به کار گیرنده این تکنولوژی است بلکه بزرگترین نیروگاه استفاده کننده از آیینه‌های سهمی هم هست.

۲- اتصال خوردروهای برقی برای نیرو دادن به خانه‌ها

 پروژه‌ی مهم نیسان که "خودرو به خانه" نام دارد قادر خواهد بود با استفاده از نیروی اضافه در باتری خودروهای الکتریکی ساعات اوج مصرف انرژی را بدین وسیله پشت سر بگذارند و در ادامه هنگامی که مصرف انرژی در کمینه خود قرار دارد دوباره به شارژ خودرو بپردازند. سیستم نیسان این امکان را می‌دهد تا ۶ خودروی نیسان همزمان به برق‌دهی به یک واحد ساختمانی بپردازند.

 
۳- نسل جدید توربین‌های بادی، تغییر دهنده آینده

شرکت جنرال موتور یک ایده بسیار ناب را وارد صنعت توربین بادی نموده است که دو نگرانی درباره ذخیره و نوسان تولید برق را کاهش می‌دهد. یک شبکه اینترنتی بین نیاز روز و تولید مربوطه وجود دارد که با پیش‌بینی باد در منطقه و پارامترهای مرتبط به تولید برق بهینه دست می‌زند. باتری‌هایی در مقیاس شبکه برقی همچنین در این توربین‌ها قرار داده شده است تا به هنگام وزش باد برق تولیدی و اضافه بر شبکه را در خود ذخیره نماید و در زمان مناسب مصرف کند. این روش مطمئن‌تر و مقرون به صرفه‌تری نسبت به تولید برق از طریق سوخت فسیلی است. ۵۹ توربین این شرکت در میشیگان و ۲ توربین در تگزاس به راه انداخته خواهند شد.


۴- قیمت انرژی خورشیدی از ذغال هم ارزانتر شد

  قیمت هر سلول تولید کننده برق خورشیدی در سال ۱۹۷۷ برابر ۷۶ دلار برای هر وات بوده است. پیش‌بینی کارشناسان برای قیمت هر سلول خورشیدی در سال ۲۰۱۳ برابر ۰.۷۴ سنت برای هر وات بود که در واقه در شش ماهه اول سال ان قیمت برابر ۰.۶۴ سنت بود. در اواخر سال ۲۰۱۳ این قیمت با ارسال برق از جنوب غربی آمریکا به ایالات مرکزی در حجم بالا باعث شد این قیمت حتی از قیمت برق تولیدی ذغالی نیز کمتر شود.

 
۵- دریافت انرژی از امواج اقیانوس‌ برای تولید آب شیرین

بعد از مناقصه مرکز تهیه آب شهر پرث استرالیا و برنده شدن شرکت "underwater buoy technology” پیشنهاد خود را مبنی بر استفاده از انرژی اقیانوس و فشرده‌سازی آن و استفاده آن به‌جای سوخت فسیلی در پمپ‌های انتقال آب اعلام نمود. در این سیستم پیشنهاد شده، اولین تولید خالص صفر به وجود خواهد آمد که ۵۵ میلیارد لیتر آب آشامیدنی تولید خواهد کرد. 

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار