کد خبر: ۴۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
"همايون حایری" گفت: هم‌اكنون تلفات در بخش توزيع و انتقال 16 درصد است كه با انجام مجموعه‌اي از اقدام‌ها مانند هوشمندسازی، به زير 10 درصد خواهد رسيد. با استفاده از PMU پايه‌های هوشمندسازی برق در بخش قدرت گذاشته شده است و كشورمان از نظر ميزان پيشرفت در اين بخش در جهان حرف برای گفتن دارد.

به گزارش "برق نيوز" مديرعامل شركت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانير) از استقرار پايه‌هاي هوشمندسازي شبكه قدرت با استفاده از PMU در صنعت برق خبر داد.

مهندس "همايون حایري" گفت: هوشمندسازي شبکه برق در بخش‌هاي توزيع و انتقال آغاز شده و گام‌هاي خوبي در اين جهت برداشته شده است.

وي افزود: با استفاده از PMU پايه‌هاي هوشمندسازي برق در بخش قدرت گذاشته شده است و كشورمان از نظر ميزان پيشرفت در اين بخش در جهان حرف براي گفتن دارد.

حایري استفاده از PMU، استفاده از رله‌هاي ميكروپروسسوري و افزايش قدرت مانيتورينگ و رويت‌پذيري را از گام‌هاي برداشته‌شده جهت هوشمندسازي شبكه برق عنوان كرد و افزود: با مجموعه اقدام‌هایي كه انجام شده، ميزان رويت‌پذيري شبكه قدرت به بيش از 92 درصد رسيده است.
وي درباره هوشمندسازي شبكه برق در بخش توزيع، گفت: استفاده از كنتورهاي هوشمند و اتوماسيون ازجمله كارهاي در دست اقدام است كه موجب كاهش تلفات نيز مي‌شود.

مديرعامل توانير با بیان اينكه هوشمندسازي شبكه موجب كاهش تلفات در صنعت برق مي‌شود، تصريح كرد: هم‌اكنون تلفات در بخش توزيع و انتقال 16 درصد است كه با انجام مجموعه‌اي از اقدام‌ها مانند هوشمندسازي شبكه، اين رقم به زير 10 درصد خواهد رسيد.
 
وي خاطرنشان كرد: هوشمندسازي يك فرآيند توقف‌ناپذير است كه انجام آن به‌طور مستمر ادامه دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار