کد خبر: ۴۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۳
ادامه خصوصی‌سازی در صنعت برق کشور؛
طبق اعلام سازمان خصوصی سازی کشور، قرار است طی روزهای 16 و 17 تیرماه، 100 درصد سهام شرکت تولید نیروی برق منجیل از طریق فرابورس و 100 درصد سهام نیروگاه برقابی کوهرنگ از طریق مزایده واگذار شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی برق نیوز، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: سهام 6 شرکت دولتی در هفته سوم تابستان امسال از طریق بورس، فرابورس و مزایده واگذار خواهد شد.

بزرگ‌ترین متصدی مزارع بادی کشور در فرابورس

بر اساس این گزارش؛ 100 درصد سهام شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل، در روز 16 و 17 تیرماه از طریق فرابورس واگذار می شود.

سهام شرکت تولید نیروی برق منجیل، در 300 میلیون سهم عرضه می‌شود که قیمت پایه هر سهم 14 هزار ریال می‌باشد که به این ترتیب ارزش کل پایه 4 هزار و 200 میلیارد ریال خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، شرکت تولید نیروی برق منجیل در مرداد ماه سال 87 تاسیس شد ولی به طور رسمی از دی ماه 89 و با بهره براری از 109 واحد نوربینبادی فعالیت خود را شروع کرد.

عرضه بزرگ‌ترین متصدی مزارع بادی کشور در فرابورس/ نیروگاه برقابی کوهرنگ مزایده‌ای واگذار می‌شود
مزرعه بادی منجیل

این شرکت با داشتن 66 نفر نیروی انسانی، 650 هکتار از مزارع بادی کشور است که این میزان بالاترین ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور را شامل می شود.

به گزارش برق‌نیوز، در حال حاضر 160 هکتار از نیروگاه منجیل و پسکولان، 15 هکتار نیروگاه رودبار، 75 هکتار نیروگاه هرزویل و 400 هکتار مربوط به نیروگاه سیاهپوش تحت تصدی شرکت تولید نیروی برق منجیل است.

فروش 100 درصد ارزش نیروگاه برقآبی کوهرنگ به صورت مزایده


همچنین مقرر شده تا 100 درصد ارزش نیروگاه برق‌آبی کوهرنگ به ارزش کل پایه یک هزار و 58 میلیارد ریال به صورت نقد و اقساط در هفدهمین روز تیرماه از طریق مزایده فروخته شود.

این نیروگاه بر روی رودخانه کوهرنگ در غرب شهرکرد و در فاصله حدود 2 کیلومتری جنوب شرقی چلگرد در استان چهار محال و بختیاری احداث گردیده و با داشتن ظرفیت تولید35.1 مگاوات از نوع نیروگاه‌های متوسط است است.

نیروگاه برقابی کوهرنگ از نوع جریانی روزمینی شامل ۳ واحد با توربین فرانسیس عمودی است و توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران احداث شده است.

عرضه بزرگ‌ترین متصدی مزارع بادی کشور در فرابورس/ نیروگاه برقابی کوهرنگ مزایده‌ای واگذار می‌شود
نمایی از خروجی آب نیروگاه روزمینی کوهرنگ

گفتنی است قرار است 100 درصد سهام مجتمع صنعتی اسفراین،  49 درصد سهام شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، بلوک 17 درصدی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس و  20 درصد سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در بازار سرمایه و فرابورس عرضه خواهد شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار