کد خبر: ۴۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
گزارش اختصاصی برق‌نیوز از التهاب در نیروگاه شهدای پاکدشت؛
این رزوها، وضع بزرگترین نیروگاه کشور و خاورمیانه ملتهب است و کارمندان آن نسبت به مدیریت ناکارآمد نیروگاه دماوند که به تازگی به شرکت سرمایه‌گذاری بنیاد شهید واگذار شده است، اعتراض دارند. "معاون مالی و سرمایه‌گذاری بنیاد شهید" که بین معترضین آمده بود نتوانست آنها را قانع کنند.
التهاب در نیروگاه‌دماوند/اعتراض کارمندان به نحوه مالکیت و مدیریت بنیاد شهید بر نیروگاهبه گزارش "برق نیوز"، از روز گذشته (دوشنبه 23 تیرماه 93) جمع کثیری از پرسنل شرکت مدیریت تولید برق دماوند (شهدای پاکدشت) دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.
 
معترضین که بالغ بر 200 نفر هستند، به نحوه اعمال سیاست‌های این شرکت و بنیاد شهید به عنوان مالک آن، در قبال پرداخت‌های معوق، پاداش سال 92 و همچنین اعمال افزایش حقوق سال جاری اعتراض دارند.
 
به گزارش خبرنگار برق‌نیوز، حرکت اعتراضی پرسنل از جلوی درب اصلی نیروگاه در ساعت 8 آغاز شد و نهایتا بعد از یک ساعت منجر به حضور مهندس جمال‌الدین عزیزی مدیرعامل جدید نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند) شد.  
 
مدیریت جدید این نیروگاه در سخنان خود تلاش کرد تا با توضیحات خود در قبال مشکلات، آرامش را به معترضین برگرداند. با این حال قول‌های مهندس جمال‌الدین عزیزی مورد توجه معترضین واقع نشد و تجمع به سمت ایستگاه گاز گسترش یافت به گونه‌ای که برخی زمزمه‌ها از تلاش برای قطع کردن گاز نیروگاه و از مدار خارج کردن 2100 مگاوات ظرفیت فعلی نیروگاه دماوند به گوش می‌رسید.
 
در ادامه و با اصرار معترضین جهت حضور مقامات بالاتر جهت ارائه پاسخ شفاف و قانع کننده، "سرپرست شرکت مدیریت تولید برق دماوند" به عنوان متولی نیروگاه و "معاون مالی و سرمایه‌گذاری بنیاد شهید" که به تازگی مالک نیروگاه شده، گردید که بعد از ساعت‌ها تاخیر حوالی ساعت 15:30 جلسه با معترضین شد.  
 
همچنین مقرر شده، امروز (سه شنبه 24 تیر) بار دیگر جلسه ای میان معترضین و مقامات بنیاد شهید و شرکت مدیریت تولید نیروی برق دماوند برگزار شود.
 
به گزارش برق نیوز، عدم فعالیت نهادهای صنفی کارگری و کارمندی در این نیروگاه، به گونه‌ای که بتواند جهت پیگیری و دفاع از حقوق پرسنل و تضمین سلامت تصمیم در مصوبات، آیین‌نامه‌ها در جلسات هیئت مدیره شرکت اقدام کرده و از حقوق پرسنل در راستای بهبود شرایط سخت کاری دفاع کند، یکی دیگر از دلایل نابسامانی وضعیت نیروگاه دماوند است.
 
التهاب در نیروگاه‌دماوند/اعتراض کارمندان به نحوه مالکیت و مدیریت بنیاد شهید بر نیروگاه

مدیریت ناکارامد مسئولین نیروگاه دلیل اصلی اعتراض


یکی از معترضین در گفتگو با برق نیوز، مشکل اصلی نیروگاه دماوند را وجود مدیران نالایق و نا کارآمد در معاونت بهره برداری و فنی مهندسی و همچنین بخش اداری مالی این نیروگاه عنوان کرد.
 
وی که نمی خواست نامش فاش شود گفت: مشابه این اعتراضات در روزهای 20 آذر و 7 دی ماه سال گذشته نیز انجام شده بود که هر بار با وعده های مسئولین و سپس بد‌قولی آنها همراه بود که این امر خود باعث تشدید ناراحتی و ایجاد حس عدم اعتماد پرسنل به مدیران مجموعه گردید.
 
این کارمند معترض نیروگاه دماونددر پایان متذکر شد، حتی قرار شده بود، مسائل توسط معاونت سیاسی فرمانداری شهرستان پاکدشت تا حصول نتیجه پیگیری شود که متاسفانه اقدامات قابل قبولی به همراه نداشت.  
 
نیروگاه دماوند (شهدای پاکدشت) با ظرفیت نامی 3000 مگاوات در حدود 6% از میزان برق تولیدی در شبکه سراسری کشور را تولید می نماید و بزرگترین نیروگاه خاورمیانه محسوب می‌شود. این نیروگاه دارای 500 نفر پرسنل مشتمل بر کادر فنی مجرب در رشته‌های برق و مکانیک و سایر تخصص‌های مهندسی می باشد.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس نیروگاه دماوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
0
2
بعد از این همه اعتراض و تجمع فقط 10 درصد مطاباتمان را دادند... ای خدا... داد دل مظلوم ما را از اینها بگیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار