کد خبر: ۴۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: احداث کارخانه تولید برق از زباله با عنوان نیروگاه زباله سوز با توجه به حجم انبوه تولید زباله در سطح شهر اردبیل برای فعالان این بخش سودآوری دارد.

به گزارش "برق نيوز" صدیف بدری در نشست با سرمایه گذاران شرکت آتیه ساوالان عصر امروز در استانداری اردبیل اظهار کرد: پیش از این یکی از شرکت های سرمایه گذاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده بود اما در وسط کار به دلیل تحریم ها با وجود وارد کردن برخی از در دستگاه های  تولید برق از زباله، کار نیمه تمام مانده بود که شرکت آتیه سوالان این پروژه را ادامه می دهد.

بدری گفت: البته ما بیش از این با یک شرکت سرمایه گذاری برای تولید کمپوست از زباله به توافق رسیدیم که با این شرایط در این زمینه تجدید نظر کرده و لغو قرار داد کینم.

وی با اشاره به تضمین 30 ساله شهرداری برای تأمین روزانه 500 تن زباله در سطح شهر اردبیل بیان کرد: قرار است در کنار زباله شهری اردبیل زباله های روستایی نیز به این نیروگاه وارد شده تا تولید 12 مگاوات برق از این طریق انجام شده و فروش محصول به شرکت سانا انجام شود.

شهردار اردبیل با اعلام هزینه سالانه جمع آوری و دفن زباله در اردبیل 1.5 میلیارد تومان است، گفت: ما اگر این سرمایه گذاری را در بخش های دیگر انجام دهیم قادر می شویم کارهای عمرانی و خدماتی گسترده ای را انجام دهیم.

در این جلسه مدیرعامل گروه آتیه ساوالان در تشریح احداث نیروگاه زباله سوز در اردبیل اظهار کرد: ما با استفاده از زباله های شهری و روستایی تولید 12.5 مگاوات برق را از محل جمع آوری و فراوری زباله شاهد باشیم که این امر علاوه بر کاستن از مشکلات دفن غیر بهداشتی زباله و مضرات آن به شکل گسترده و غیر بهداشتی آسیب های زیست محیطی را به همراه دارد.

علیرضا فتحی نیا افزود: این نیروگاه برای 100 نفر ایجاد اشتغال کرده و در زمینی به مساحت 5 هکتار و با امکان سنجی و توافق نهایی با شهرداری  و حمل تجهیزات و امکانات مورد نیاز و تعهد دهیاری ها برای تأمین زباله مورد نیاز اجرایی و عملیاتی می شود که تکنولوژی استفاده شده در این کارخانه آلمانی بوده و تولید برق از زباله به دفع بهداشتی و بدون آلودگی زیست محیطی این پدیده منجر می شود.

وی در مورد سرمایه گذاری گروه آتیه ساوالان در احداث سومین کارخانه LAB بعد از استان های کرمانشاه و اصفهان تصریح کرد: این کارخانه با فناوری های پیشرفته دنیا و تکنولوژی های جدید در زمینه اشتغال 2 هزار  و 600 نفر را به شکل مستقیم و غیر مستقیمرا فراهم می آورد در مدت 48 ماه با همکاری شرکت های آمریکایی بر اساس آخرین تکنولوژی احداث می شوند.

مدیرعامل گروه آتیه ساوالان سرمایه گذاری برای این کارخانه را 310 میلیون دلار اعلام کرد وافزود: بعد از تأمین زمین تلاش ما بر این است تا هرچه سریع تر مقدمات احداث این کارخانه را در کنار انبار ذخیره نفت اردبیل در تأمین روزانه 2  میلیون لیتر نفت سفید آغاز می شود که تولیدات این کارخانه صنایع پاک کننده، شیمیایی، شوینده ها، جرم گیر ها، صنایع رنگ، ریزین، نساجی و سوخت هواپیما است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار