کد خبر: ۵۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از نصب دکل بادسنج در آبیدر سنندج با قدرت تولید 660 کیلووات خبر داد. قادری با بیان اینکه توانایی تولید برق این دکل 660 کیلووات است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است در دشت زرینه اوباتو نیز مزرعه تولید برق راه‌اندازی شود.

به گزارش "برق نيوز" امیر قادری ظهر امروز در کارگاه آموزشی مدیریت انرژی با رویکرد اقتصاد مقاومتی که به مناسبت هفته کارآفرینی درمرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بررسی‌ها و تحقیقات امروزه نشان می‌دهد بحث مدیریت انرژی به مسائل کلان اقتصادی گره خورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: کشورهایی که مدیریت منابع انرژی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند به لحاظ سیاسی و اقتصادی از ثبات بیشتری برخوردارند.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت منابع انرژی نباید خود را به منابع موجود محدود کنیم، خاطرنشان کرد: مصرف انرژی در کشور به میزان 40 درصد منابع انرژی موجود بوده و این مهم نگران کننده است.

قادری عنوان کرد: با توجه به محدود بودن منابع تجدیدناپذیر لازم است در زمینه استفاده از منابع تجدیدپذیر نیز دقت بیشتری را به خرج داده و بر این مهم مدیریتی اصولی را داشته باشیم.

به گفته این مسئول، سالانه به میزان 1.6 درصد به مصرف کل انرژی در کشور اضافه شده و رفع این مشکل نیازمند اتخاذ تدابیری اندیشمندانه است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی در کشور نیازمند عزم همگانی، اطلاع‌ رسانی به موقع و عزم راسخ ملی است، گفت: باید برگزاری این کارگاه‌های آموزشی تداوم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان میزان مصرف انرژی در کشور را نگران کننده خواند و بیان داشت: در بحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان همه ادارات و نهادهای متولی این موضوع باید به صورت جدی بر نحوه مصرف انرژی مدیریت داشته باشند.

وی به اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا در استان در راستای مدیریت بر مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: در راستای استفاده از انرژی باد و خورشید در استان گام‌های اساسی برداشته شده و در همین راستا نیز دکل بادسنج در آبید نصب می‌شود.

قادری با بیان اینکه توانایی تولید برق این دکل660 کیلووات است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است در دشت زرینه اوباتو نیز مزرعه تولید برق راه‌اندازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: آمادگی داریم تااز سرمایه گذاران بخش خصوصی و افراد علاقمند به این کار حمایت‌ کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در 15 مدرسه در سطح استان و سه مدرسه در سنندج استارت استفاده از انرژی خورشیدی زده شده است.

وی با اشاره به فعال بودن کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی در استانداری کردستان، اضافه کرد: در این کمیته اقدامات و پیگیری‌های خوبی در راستای مدیریت بر مصرف انرژی شده و مصوبات خوبی را نیز به همرا داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان اذعان داشت: نحوه مصرف انرژی نیازمند فرهنگ‌سازی بیش از پیش در استان بوده و با توجه به فرهنگی بودن کردستان پرداختن به این اصل تسهیل‌تر می‌گردد.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار