کد خبر: ۵۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزیر نیرو خبر داد:
معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزیر نیرو از انتقال بخشی از بدهی‌های بانکی وزارت نیرو به دولت در قالب لایحه حمایت از تولید خبر داد. انتقال بدهیهای بانکی وزارت نیرو به دولت موجب می‌شود که قدرت و توان مالی بانکها افزایش و بدهیهای وزارت نیرو به‌ تدریج کاهش یابد.

به گزارش "برق نیوز" به نقل از شانا، علیرضا دائمی اظهار کرد: براساس بندهای ٤ و ٥ لایحه حمایت از تولید، بدهی‌های بانکی وزارت نیرو ناشی از واگذاری نیروگاهها به دولت منتقل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت نیرو،‌ معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزیر نیرو تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی و اجرای این طرح، حدود ٦ هزار میلیارد تومان از بدهیهای بانکی وزارت نیرو به دولت منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه اتفاقی که در واگذاری نیروگاهها افتاده، این است که نیروگاهها واگذار شده و بدهی بانکی آنها بر دوش وزارت نیرو باقی مانده است که برای جلوگیری از این موضوع، از این پس شیوه واگذاری تغییر می‌کند.

به‌گفته  دائمی، از این پس نیروگاهها در قالب شرکت و بنگاه اقتصادی واگذار می‌شوند که بر این اساس، تمام بدهی‌های آنها نیز در تراز مالی شرکت ثبت و نیروگاه به همراه بدهیهای آن واگذار می‌شود.

وی افزود: انتقال بدهیهای بانکی وزارت نیرو به دولت موجب می‌شود که قدرت و توان مالی بانکها افزایش و بدهیهای وزارت نیرو به‌ تدریج کاهش یابد.

دائمی با اشاره به بدهی بیش از ٢٥ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو در دو حوزه آب و برق، گفت: بیش از ٢١ هزار میلیارد تومان از این بدهی مربوط به بخش برق و حدود چهار هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان از بدهیها در بخش آب است که فقط مربوط به مشاوران و پیمان‌کاران است.

وی حمایت از تولید بدون حمایت از بانکها و موسسه‌های مالی را غیرممکن عنوان کرد و افزود: دولت برای حمایت از تولید، ابتدا باید مشکل بانکها را حل کند که بخش قابل‌توجهی از منابع مالی بانکها در مجموعه‌های بیرونی است.

دائمی افزود: با بازگرداندن منابع مالی بانکها، آنها بیش از پیش توان پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی را خواهند داشت.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار