کد خبر: ۵۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در حالی از تولید برق تجدیدپذیر به اندازه 9000 مگاوات حرف می زند که تولید ما در این زمینه به 300 مگاوات هم نمی رسد.علیرغم تاکید کردن وی بر انرژی های بادی و خورشیدی و حتی با اضافه کردن ظرفیت نیروگاههای برق آبی باز هم این عدد غیر واقعی است.

به گزارش "برق نيوز" رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه مجلس وزارت نیرو وظیفه دارد با خرید برق تولیدی با قیمت 463 تومان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید پراکتده برق و احداث نیروگاههای بادی حمایت کند.

علی مروی در مراسم افتتاح نیروگاه بادی کهک تاکستان گفت: دولت باید برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق موانع را بردارد و با تشویق های حمایتی زمینه لازم را برای حضور افراد توانمند عیر دولتی در این صنعت فراهم کند.

وی افزود: مجلس حامی بخش خصوصی در تولید انرژی است و با مصوبات خوبی که در سالهای 92 و 93 داشته دولت را موظف کرده با خرید تضمینی برق با قیمت 463 تومان انگیزه لازم را برای فعالان بخش خصوصی فراهم کند.

این نماینده تصریح کرد: طرح حمایت از صنعت برق کشور تهیه شده و در شور دوم مجلس ارائه خواهد شد که دراین طرح توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر، ارائه تسهیلات مناسب به بخش خصوصی و غیردولتی، عوارض مصرف و خریدهای تضمینی با قیمت مناسب از سیاست های تشویقی در آن دیده شده است.

وی از توسعه نیروگاههای بادی و خورشیدی در کشور هم خبرداد و یادآورشد: در حال حاضر در مناطق مختلف کشور از جمله خراسان، گیلان، آذربایجان شرقی و استان قزوین بالغ بر 9 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید می شود و موافقتنامه تولید 4 هزار و 500 مگاوات انرژی‌ تجدیدپذیر هم امضا شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد و مجموعه های موفقی مانند گروه مپنا که در اجرای طرح های طراحی و نصب و راه اندازی نیروگاههای بادی و خورشیدی توان بالایی دارد می تواند موتور محرک صنعت کشور تلقی شده و به توسعه صنعت برق کشور کمک کند و مانند زیمنس آلمان، آلستون فرانسه و حنرال الکتریک آمریکا، مپنا نیز برند ایران اسلامی در صنعت نیروگاهی و انرژی باشد.

مروی یادآورشد: ایران با قرار گرفتن در کمربند آفتابی و داشتن سالانه 300 روز افتابی در مناطق مرکزی و کویری ظرفیت های بالایی دارد که باید بسرعت در مسیر استفاده بهینه از این انرژی خود را مهیا کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  کشور عربستان برای 20 سال آینده خود سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری را در احداث نیروگاههای خورشیدی پیش بینی کرده تا حداقل 30 درصد انرژی مورد نیاز خود را با این روش تامین کند و در ترکیه نیز بسیاری از منازل شخصی از پانل های خورشیدی برای تامین انرژی خود استفاده می کنند و برای آنها مقرون به صرفه است.

وی افزود: برای توسعه سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو باید دولت حمایت لازم را انجام دهد و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رهایی از اقتصاد تک محصولی از دانش فنی در انرژی های تجدید شونده و ساخت نیروگاهها توسط بخش خصوص بخوبی حمایت کند.

در این مراسم حمیدچیت چیان وزیر نیرو، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی،مرتضی روزبه استاندار، حسینی، محمدی و رحمانی نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار،صادقی دادستان قزوین، سردار میر حیدری فرمانده ناجا در قزوین، جبارزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از مدیران صنعت آب و برق استان نیز حضور داشتند.

توضیح برق نیوز:

ر
ئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در حالی از تولید برق تجدیدپذیر به اندازه 9000 مگاوات حرف می زند که تولید ما در این زمینه به 300 مگاوات هم نمی رسد. با توجه به اینکه وی خراسان، گیلان، آذربایجان شرقی و استان قزوین را نام برداه اند و صراحتا به انرژی بادی و خورشیدی اشاره کرده اند نمی تواند نیروگاه های برق آبی را هم شامل شود.

حتی با وجود محاسبه ظرفیت تولیدی نیروگاه های برق آبی هم این رقم نادرست و به دور از واقعیت است. حال باید دید دقیقا منظور وی چیست و این آمار را از کجا در آورده است!

اگر منظور ایشان میزان تولید سالیانه بوده باشد هم نادرست است چراکه اولا بر حسب مگاوات ساعت بیان می شود ثانیا با محاسبه روزانه و سالانه مقدار انرژی تولیدی از انرژی های بادی و خورشیدی نمی توان به این عدد رسید.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار