کد خبر: ۵۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان رسالت آگاهی بخشی و انتقال پیام آنقدر مهم است که خداوند پیامبران یعنی برگزیدگانش را برای این رسالت مهم انتخاب کرد.

به گزارش "برق نيوز" محمد صارمی زاده شامگاه (25 مرداد) درمراسم آیین روز خبرنگار در دربند مهدیشهربا بیان اینکه خبر، عرصه خطیری است و خبرنگاری شغل انبیا محسوب می شود، اظهار کرد: رسالت آگاهی بخشی و انتقال پیام آنقدر مهم است که خداوند پیامبران یعنی برگزیدگانش را برای این رسالت مهم انتخاب کرد.


وی با بیان اینکه بوجود آوردن همدلی و تعامل و دوری از مسایل حاشیه ای باید سرلوحه کار رسانه ها و خبرنگاران استان سمنان قرار بگیرد گفت: شجاعت، قدرت بیان، قدرت کسب خبر و امانتداری صفات مهم خبرنگاران است .


صارمی زاده با اشاره به اینکه خبرنگاران استان سمنان به توسعه و پیشرفت آن علاقمند هستند، ادامه داد: اگر خبرنگاران و رسانه ها به ایجاد زمینه برای وحدت و دوری از مسایل حاشیه ای در استان سمنان کمک کنند به رسالت تاریخ خود عمل کرده اند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه داشتن سواد رسانه ای و اطلاعاتی در عصر حاضر از سوی خبرنگاران و مخاطبان رسانه ها،ضروری است اظهارداشت:امروز اگر کسی سواد رسانه ای و اطلاعاتی نداشته باشد، قدرت گزینش ندارد و از قافله نبرد رسانه ای عقب می ماند.


محمدرضا سوقندی با اشاره به پیشرفت بشر و طی دوره هایی مانند عصر کشاورزی، صنعتی، فراصنعتی و رسانه ای، اظهارداشت: در شرایط توسعه فناوری و سرعت بی سابقه رشد اطلاعات علمی، کسانی پیشگام هستند که خود و مخاطبانشان به نوع جدیدی از علم و معرفت به نام سواد رسانه ای آشنا باشند.


وی اظهار کرد: تعامل اعضای انجمن خبرنگاران این استان در ارتباط با مسوولان و تعامل با بخش های مختلف دولتی و غیردولتی که با اهداف دولت تدبیر و نیز هماهنگی دارد، قابل تحسین است.


مسئول انجمن خبرنگاران استان سمنان نیز دراین مراسم پایش، ارزیابی و طبقه بندی خبرنگاران را نیاز اساسی حال حاضر جامعه خبری در استان سمنان دانست و تاکید کرد: نظام مند کردن و رتبه بندی خبرنگاران با در نظر گرفتن اولویت ها بهترین راه پاسخگویی به نیازهای جامعه خبری است.


محمد تقی قدس گفت: بهتر است دستگاه های اجرایی بخشی از برنامه های خود و از جمله برنامه های آموزشی و همایش ها و برنامه هایی نظیر تقدیر از رسانه ها و خبرنگاران را به تشکل های مردم نهاد واگذار کنند تا اهل رسانه خود به نوعی درگیر این برنامه ها شوند.


وی با اشاره به اینکه بی تردید اگر برنامه هایی از این دست از دستگاه های دولتی به تشکل های مردم نهاد واگذار شود، خروجی کار نیز اثرگذاری بیشتری خواهد داشت افزود: برای همین پیشنهاد می شود برنامه های روز خبرنگار با محوریت دستگاه هایی نظیر شورای اطلاع رسانی استان، صداوسیما،فرهنگ و ارشاد اسلامی و...به تشکل های قانونی فعال در این بخش واگذار شود.


وی برپایی همایش نقش رسانه در دولت تدبیر و امیدبا حضور حجت الاسلام مسیح مهاجری، کارگاه آموزشی مقررات مطبوعات و جرائد با حضور یکی از اساتید این حوزه،اعطای گواهینامه دوره ها به خبرنگاران،سرکشی از خبرنگاران پیشکسوت، رایزنی با دستگاه های اجرایی استان با هدف تسهیل در ارتباط رسانه ها با مسوولان استان و... رااز جمله فعالیت یکساله انجمن خبرنگاران استان سمنان عنوان کرد.


قدس همچنین هماهنگی برای چکاپ رایگان سالانه خبرنگاران در مراکز وابسته با دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تمبر یادبود روزخبرنگار با همکاری اداره کل پست استان و...را از دیگر خدمات این انجمن به فعالان رسانه ای استان برشمرد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این آیین که از سوی انجمن خبرنگاران استان سمنان برگزار شد، خبرنگاران را وجدان جامعه دانست و گفت: اگر این وجدان بیدار باشد و درست عمل کند جامعه به سعادت و راه درست هدایت می شود.


مهدی شادنوش تاکید کرد: مسئولان نیز باید گوش شنواتری برای شنیدن انتقاد و نظر خبرنگاران داشته باشند.


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان رسانه و خبرنگاران را ابزارهای قدرتمند جامعه توصیف کرد که نقش مهمی در انعکاس مشکلات جامعه به مسوولان دارند و گفت: رسانه ها و خبرنگاران در بخشهایی مانند صرفه جویی انرژی که مساله مهم کشوراست نیز سهم قابل توجهی دارند.


سیدمحمد موسوی زاده متوسط سالانه مصرف انرژی برق غیرمولد یا خانگی در جهان را 900 کیلووات ساعت عنوان و خاطرنشان کرد: این متوسط در کشور دو هزار و 700 کیلووات و در استان سمنان هزار و 700 کیلووات ساعت است.


وی تاکید کرد: خبرنگاران می توانند با آگاهی بخشی لازم در کاهش مصرف انرژی برق و نزدیک کردن آن به متوسط جهانی و مطلوب به خوبی نقش خود را ایفا کنند.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان هم دراین مراسم از 37 فقره وقف جدید از ابتدای سال در این استان خبر داد و گفت: 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری خیرین و بیش از 100 میلیارد ریال اوراق وقف آماده سرمایه گذاری به ویژه در حوزه سلامت از اقدامات خیرین در سالجاری است.


حجت الاسلام عبدالله واحدی افزود: خبرنگاران می توانند با آگاهی بخشی به خیرین برای وقف در اهداف مورد نظر، در رفع مشکلات و معضلات جامعه نقش داشته باشند.


قرائت بیانیه علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار وتجلیل از پنج روابط عمومی که دراطلاع رسانی همکاری تنگاتنگ با رسانه ها دارند از برنامه های جنبی این مراسم بود.

برچسب ها: برق ، خبرنگاری
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار