کد خبر: ۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
حضرتی خبرداد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با اجرای طرح تغییر ساعت کار ادارات و ارگانها در تابستان 93، بار شبکه برق اهواز به میزان 53 مگاوات کاهش یافت.

به گزارش "برق نيوز" یدالله حضرتی اظهار کرد: با هدف کاهش میزان مصرف برق در فصل گرم سال و به منظور کنترل بار الکتریکی شبکه در ساعات اوج مصرف برق در سال 93، طرح تغییر ساعات کار اداری دستگاه های اجرایی کلانشهر اهواز از تاریخ 17 خرداد ماه طی بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان اهواز اعلام شد به گونه ای که بر اساس آن، تمامی ارگانها موظف شدند کار خود را یک ساعت زودتر آغاز کنند و سیستمهای سرمایشی را حتی المقدور دیرتر روشن کرده و حداقل یک ساعت قبل از پایان وقت اداری خاموش کنند.


وی در ادامه افزود: از تاریخ آغاز طرح تغییر ساعت اداره های شهرستان اهواز، شرکت توزیع نیروی برق اهواز نسبت به پایش مستمر و اجرای صحیح برنامه و نیز کنترل پیک بار شبکه برق اهواز در بخش اداری مبادرت ورزید و با برنامه ریزی و پایش دستگاه های اجرایی، اثر فعالیتهای انجام گرفته در زمینه صرفه جویی مصرف برق در ارگانهای تحت پوشش را مورد بررسی قرار داد که خوشبختانه نتایج موثری را نیز به دنبال داشت.

حضرتی بیان کرد: پس از بررسی اثرات اجرای طرح تغییر ساعات کار ارگانها بر بار شبکه برق اهواز در سال 1393 و مقایسه بار شبکه قبل و بعد از اجرای طرح، مشخص شد که میانگین حداکثر بار کاهش یافته در ساعات اوج بار شبکه ( ساعات 13 تا 17 ) در اثر طرح تغییر ساعات کار ارگانها، به مقدار 53 مگاوات کاهش پیدا کرده است. همچنین با اندازه گیری مصارف دستگاه های اجرایی مورد بررسی در چهارماهه ابتدای سال 93 در مقایسه با مدت مشابه سال 92، مشخص شد که بعد از اجرای طرح، مصرف برق ارگان ها به میزان یک هزار و 484 مگاوات ساعت (به مقدار 4.3 درصد) کاهش داشته است که نشان دهنده اعمال و کنترل مناسب مقوله مدیریت مصرف برق در آنها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: از جمله آثار کلی اجرای طرح جابجایی ساعات کار دستگاه های اجرایی می توان به کاهش پیک بار شبکه برق، کاهش میزان مصرف برق در فصل گرم، کاهش خاموشیهای ناشی از کمبود تولید، بهره مندی بیشتر آحاد جامعه از انرژی برق و جبران قسمتی از کمبود انرژی در اوج بار روز اشاره کرد.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار