کد خبر: ۵۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
رئیس کمیته برق مجلس:
حسین امیری خامکانی درباره نحوه واگذاری نیروگاهها به صورت سهام عدالت،‌ گفت:مشکل اصلی صنعت برق این است که نه سازمان خصوصی سازی و نه دولت و نه برخی نمایندگان مجلس برق را بنگاه تولیدی نمی دانند.

به گزارش "برق نيوز" حسین امیری خامکانی درباره نحوه واگذاری نیروگاهها به صورت سهام عدالت،‌ گفت:مشکل اصلی صنعت برق این است که نه سازمان خصوصی سازی و نه دولت و نه برخی نمایندگان مجلس برق را بنگاه تولیدی نمی دانند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هزینه های بخش برق باید شفاف باشد و یک واحد تولیدی محسوب شود، گفت: متاسفانه در واگذاری نیروگاههای برق این نگاه وجود نداردو به برق به عنوان یک بنگاه تولیدی نگاه نمی کنند.
 
وی افزود: اینکه نیروگاهها را بابت رد دیون و سهام عدالت واگذار کنیم و به نحوه مدیریت آن و اینکه مدیر آن تولید کننده است یا خیر کاری نداشته باشیم و صرفا بخواهیم باری از دوش دولت برداریم، کم لطفی و خیانت به صنعت برق کشوراست.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکهسازمان خصوصی سازی ، سهام عدالت و دستگاههایی که نیروگاه را واگذار می کنند باید نگاه بنگاهی و تولیدی به صنعت برق داشته باشند، افزود: نیروگاهها باید به کسانی واگذارشود که اهلیت داشته باشد و تولید کننده برق باشند.
 
امیری خامکانی با بیان اینکه با واگذاری نیروگاههایی مثل نیروگاه مشهد بابت رد دیون مشکلی حل نشده است، گفت: تولید نیروگاه مشهد پس از واگذاری کم شده است.
 
نماینده زرند و کوهبنان در مجلس با تاکید بر اینکه با واگذاری نیروگاهها بابت رد دیون و سهام عدالت مخالفیم، گفت: بهتر است که دولت بر مدیریت نیروگاهها نظارت کند و سازمان خصوصی سازی برای واگذاری بابت رد دیون و سهام عدالت اصرار نکندواگر بخش خصوصی متخصص و توانمندی به لحاظ فنی و مالی پیدا شد واگذار کنند که به صنعت برق کشور لطمه وارد نشود./
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
0
0
نمونه اش نیروگاه دماوند که الان وضعیتش بحرانی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
0
0
خوب است مجلس در مورد وضعيت نيروگاههايي مثل نيروگاه مشهد بعد از واگذاري، تحقيق و تفحصي انجام بدهد تا ابعاد تاسف بار خيانت به صنعت برق كشور روشن شود و تصميمات ناپخته گذشته جبران شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار