کد خبر: ۵۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
وزیر امورخارجه جمهوری بنین خبر داد:
وزیر امورخارجه جمهوری بنین از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی برای تولید 50 مگاوات برق در این کشور خبر داد. هم‌اکنون ظرفیت تولید حدود 150 مگاوات برق در بنین وجود دارد و این کشور به‌عنوان یک کشور باثبات در آفریقا آمادگی خرید تضمینی انرژی تولیدشده در کشور را دارد.

به گزارش "برق نيوز" نصیرو باکو در دهمین همایش بین‌المللی انرژی در محل پژوهشگاه نیرو، با بیان اینکه منابع بزرگ انرژی آفریقا فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذاری است، گفت: وقتی صحبت از کشورهای آفریقایی به میان می‌آید، بالافاصله باید از منابع نفت و گاز نیز سخن گفت و اینکه در این کشورها میزان تولید انرژی با جمعیت آنها تناسبی ندارد.


وی سرمایه‌گذاری در بخش برق را یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در کشورهای آفریقا عنوان کرد و افزود: وجود 50 کشور در حاشیه غربی آفریقا بازار بزرگی را برای انرژی ایجاد کرده است که اگر سرمایه‌گذاری مناسبی در این منطقه انجام شود، تمامی 50 کشور زیرپوشش این سرمایه‌گذاری قرار خواهند گرفت.

وی جمهوری بنین را به‌عنوان مرکز این بازار مطرح کرد و افزود: نیاز بنین به انرژی برق در حدود 200 مگاوات است که 100 مگاوات را از کشور نیجریه وارد می‌کند و ما بر آن هستیم تا با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال‌های آینده افزون‌بر تامین نیاز داخلی، به صادر کننده برق تبدیل شویم.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید انرژی در جمهوری بنین فقط پنج درصد است و این کشور به سرمایه‌گذاری کشورهای قدرتمندی همچون جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

نصیرو باکو افزود: هم‌اکنون ظرفیت تولید حدود 150 مگاوات برق در بنین وجود دارد و این کشور به‌عنوان یک کشور باثبات در آفریقا آمادگی خرید تضمینی انرژی تولیدشده در کشور را دارد.

وزیر امورخارجه جمهوری بنین با اشاره به برنامه توسعه این کشور و متوقف شدن این برنامه‌ها بر اثر کمبود تولید انرژی، گفت: در زمان کنونی تمامی زیرساخت‌های لازم برای تولید سیمان در این کشور مهیا است، اما ما توان تامین انرژی و برق موردنیاز ژنراتورهای این صنعت را نداریم.

وی از امضای موافقت‌نامه تولید 50 مگاوات برق با ایران خبر داد و افزود: تمامی مراحل امکان‌سنجی و مطالعه این طرح در بنین انجام شده است و ما امیدواریم به‌زودی شاهد حضور شرکت‌های ایرانی در این کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ما به‌دنبال پایداری در تامین انرژی برق هستیم، ادامه داد: ما برای تضمین رشد اقتصادی خود نیازمند توسعه بخش انرژی هستیم و تمامی تلاش خود را برای موفقیت شرکت‌های سرمایه‌گذار در کشور خود انجام خواهیم داد.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار