کد خبر: ۵۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
مدیرعامل سانا تشریح کرد:
یوسف آرمودلی در دهمین همایش بین‌المللی انرژی گفت: هنوز در خود صنعت برق نیز برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر واهمه وجود دارد و ما افزون‌بر فرهنگ‌سازی، باید مطالعه لازم برای برای نصب سامانه های‌ باد و خورشید در شبکه را انجام دهیم و به‌ صورت عملی وارد این حوزه شویم.
در استفاده انرژی‌های تجدیدپذیر واهمه وجود دارد/ سرمایه‌گذاری هنوز منطقی نیستبه گزارش "برق نيوز" مدیرعامل سانا گفت: هنوز در خود صنعت برق نیز برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر واهمه وجود دارد و ما افزون‌بر فرهنگ‌سازی، باید مطالعه لازم برای برای نصب سامانه های‌ باد و خورشید در شبکه را انجام دهیم و به‌ صورت عملی وارد این حوزه شویم.

یوسف آرمودلی در دهمین همایش بین‌المللی انرژی اظهار داشت: ما انرژی الکتریسیته و گاز را به تمام کشور برده و با قیمت ارزان ارایه کرده‌ایم، اما اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید این روند را متوقف کنیم.

وی افزود: مشکل اصلی در مسیر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نبود صرفه اقتصادی برای مشارکت در این طرح‌ها است، 12 درصد مصرف برق کشور در بخش کشاورزی است که این مقدار تقریبا به‌صورت مجانی در اختیار این بخش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سانا با بیان اینکه مشکل در اقتصاد انرژی و قیمت‌گذاری انرژی است، گفت: برگشت سرمایه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش منطقی نشده است.

آرمودلی با بیان اینکه حضور دولت در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر توجیه ندارد، ادامه داد: تاکنون دولت زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بخش را فراهم کرده است، اما در ادامه کار باید به بخش خصوصی محول شود و با تدوین برنامه‌های لازم زمینه‌ای فراهم شود که بخش خصوصی توجیه اقتصادی لازم را برای حضور در آن داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی برای فراهم شدن بستر توسعه انرژی‌های نو، افزود: تصویب قانون پرداخت مابه‌التقاوت تولید انرژی براساس صرفه‌جویی در مصرف سوخت گاز و قیمت‌گذاری جدید این بخش حرکت مناسبی بوده است اما منبع تامین اعتبار برای پرداخت این تفاوت‌ها نیز باید مشخص شود و در این بخش نقش وزارت نفت می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

مدیرعامل سانا با بیان اینکه فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در کشور نهادینه نشده است، گفت: هنوز در خود صنعت برق نیز برای استفاده از این سامانه‎‌ها واهمه وجود دارد و ما افزون‌بر فرهنگ‌سازی، باید مطالعه لازم برای برای نصب سامانه های‌باد و خورشید در شبکه را انجام دهیم و به‌صورت عملی وارد این حوزه شویم.

به گزارش "برق نيوز" آرمودلی از برنامه سانا برای تبدیل نیروگاه‌های خورشیدی کوچک به نیروگاه‌های بزرگ خبر داد و گفت: هم‌اکنون پیک مصرف کشور از شب به روز منتقل شده و نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ بهترین گزینه برای جبران و تامین برق موردنیاز هستند و این برنامه در آینده نزدیک می‌تواند راه‌گشا باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار