کد خبر: ۵۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان اعلام کرد:
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: همزمان با هفته دولت ۶ پروژه قابل بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اعتباری بیش از ۵۷۹ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

به گزارش "برق نيوز" علی چهل امیرانی اظهار کرد: از جمله طرح‌های آماده افتتاح و بهره‌برداری خط 63 کیلو ولت کابلی ارتباطی پست توکلی و در کنار آن نخستین خط کابل زمینی فشار قوی در استان زنجان است که برق را منتقل می‌کند به مرکز شهر و برق را از مرکز شهر تامین می‌کند که به صورت خط کابلی دفنی در زنجان اجرا شده و به صورت دکل نیست که با صرف اعتباری بیش از 175 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

 
وی عنوان کرد: فاز نهایی پست 400 کیلو ولت قیدار که با افزایش 2 برابری ظرفیت آن به 400 مگا ولت آمپر رسیده است که سبب افزایش قابلیت اطمینان شبکه می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان ابراز کرد: پست 63 کیلو ولتی هم داخل این پست اجرا شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه فاز نخست ساماندهی فشار قوی خطوط زنجان از سمت غرب به شرق اجرا شده است، گفت: فاز دوم سامان دهی فشار قوی خطوط زنجان به اتمام رسیده و افتتاح می‌شود.
 
چهل امیرانی بیان کرد: احداث خط 63 کیلو ولت از سلطانیه به هیدج و صائین‌قله و ابهر حدود 140 کیلومتر مدار خط  با اعتباری بیش 180 میلیارد ریال اجرا شده و آماده افتتاح است.
 
وی اظهار کرد: مجموعا 6 پروژه شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان با اعتباری بیش از 579 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان به طرح‌های کلنگ‌زنی شرکت برق منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی نیروگاه زنجان یک و نیروگاه زنجان 2 در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است که در طول 7 تا 8 روز آینده کلنگ زنی می‌شود.
 
وی ابراز کرد: با افتتاح نیروگاه 500 مگا ولت زنجان یک و نیروگاه زنجان 2، در 2 فاز که هرفاز در حد 500 مگا وات مجموعا 2 هزار مگا وات دیگر به ظرفیت تولید برق استان اضافه می‌شود.
 
چهل امیرانی تصریح کرد: پست 400 کیلو ولت ایجرود برای صنایع روی، فولاد، پتروشیمی و خط 400 کیلو ولتی که برق را از زنجان به ایجرود منتقل می‌کند و 50 کیلومتر مدار برای آن اجرا که در طول 1 تا 2 ماه آینده با صرف اعتباری بیش از 660 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد  و در حال حاضر در مرحله تست و راه‌اندازی است.
 
تامین  برق 3 شهرک صنعتی زنجان تا 3 ماه آینده
 
وی درباره تامین برق شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: تا 2 ماه آینده برق شهرک صنعتی خرمدره تامین می‌شود.
 
چهل امیرانی بیان کرد: کار اجرایی برق رسانی به شهرک تخصصی روی به زودی آغاز می‌شود و تا 3 ماه آینده برق این شهرک تامین می‌شود.
 
وی عنوان کرد: طبق توافق پست 63 کیلو ولتی برای این منطقه در برنامه است و در نخستین فرصت عملیات اجرایی آن آغاز و ظرف 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان ابراز کرد: تا 3 ماه‌ آینده برق این 3 شهرک در فاز نخست تامین می‌شود و بسته به حضور سرمایه‌گذاران و صنایع فازهای بعدی اجرا می‌شود چرا که سرمایه‌گذاری کلان برای صنایعی که هیچ دورنمایی از سرمایه‌گذاری‌های آتی آن نداریم کاری غیر منطقی است.
 
وی ابراز کرد: نیروگاه زنجان یک از طریق منبع خارجی قرار است تامین مالی شود که در منطقه سرچم به صورت سیکل ترکیبی اجرا می‌شود.
 
چهل امیرای بیان کرد: در حال حاضر یک شبکه مطمئن برای تامین برق زنجان داریم که به 5 نیروگاه کشور متصل است اما اگر در خود استان نیروگاه برق احداث شود سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتر برای سرمایه‌گذاری در استان ورود پیدا می‌کنند و مازاد نیروی برق به شبکه سراسری وصل می‌شود.
 
وی درباره نخستین کابل زمینی اجرا شده در استان گفت: کابل‌های زمینی زمانی ترجیح داده می‌شوند که مسیری برای عبور دکل نباشد و اگر شهر توسعه پیدا کند به اجبار نیاز به توسعه برق‌رسانی از طریق کابل زمینی است.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان تصریح کرد: مصوبه وزارت نیرو برای  80 عنوان پروژه با صرف هزینه 800 میلیارد تومانی برای 2 استان قزوین و زنجان به صورت دولتی صادرشده که برنامه 5 ساله برای اتمام این طرح‌ها وجود دارد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار