کد خبر: ۵۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
یوسف آرمودلی خبر داد؛
دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هفت هزار مگاوات برق در کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

به گزارش "برق نيوز" یوسف آرمودلی در نشست توسعه علم و فناوري و كارگروه پژوهش و تحول اداري خراسان جنوبي با معاون رئيس جمهور اظهار داشت: اين استان دارای ظرفیت‌های بالا در انرژی‌های تجدیدپذیر است.

  وي با اشاره به بادهای طولانی در اين استان، افزود: وجود شبكه فوق توزيع و انتقال اين امكان را مي‌دهد كه انرژي باد از سطح استان جمع شود.

دبیرستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری رئيس جمهور با بيان اينكه وزارت نيرو از بخش خصوص هر كيلو وات برق را 460 تومان به ازاي 5 سال مي‌خرد، گفت: توربيني كه در خواف نصب شده در يكسال 7 ميليون كيلووات برق توليد كرده بنابراين بايد از اين پتانسيل براي توليد برق بخوبي استفاده شود.

  آرمودلي بيان كرد: در بحث انرژي خورشيدي اين استان پرتابش و حدود 5.4 كيلووات ساعت بر متر مربع در روز تابش خورشيد دارد كه يكي از منابع عظيم استان در توليد برق است.

  وي با اشاره به اينكه در سال جاري 700 كيلو وات نصب سيستم‌هاي جديد به صورت يك كيلو واتي و يا توسعه‌اي با سقف 4 ميليارد تومان تصويب شد، يادآور شد: 20 كيلووات انرژي تجديدپذير خورشيدي در دانشگاه بيرجند نصب شده است.

  دبیرستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری رئيس جمهور به طراحی و ساخت توربین بادی دیفیوزری توسط دانشگاه بیرجند اشاره كرد و ادامه داد: بايد اين طرح به صورت کامل به دبیرخانه ستاد فناوری انرژی‌های نو ارسال شود تا در صورت پذیرش، به آن تسهيلات تخصيص يابد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار