کد خبر: ۵۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
چیت چیان گفت: عادلانه شدن تعرفه های آب و برق علاوه بر اینکه راه را برای فعالیت شرکت ها و بخش خصوصی باز می کند، موجب استفاده و بهره مندی بیشتر مردم نیز خواهد شد.

به گزارش "برق نيوز" حمید چیت چیان در آئین بهره برداری از پروژه های صنعت برق و آب استان هرمزگان که به مناسبت هفته دولت انجام شد، با بیان اینکه نگرانی ها در حوزه آب و برق در استان هرمزگان کاملا ملموس است، عنوان کرد: شرکت های آب و برق در هرمزگان با تمام وجود برای توسعه این بخش تلاش کرده اند اما باید به واقعیت ها نیز توجه داشته باشیم چون هنوز در این خصوص ضعف هایی وجود دارد که باید جبران شود.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان در کنار دریا هستند اما آب کافی ندارند و یا اینکه ممکن است کیفیت آب آنها مطلوب نباشد که باید این نوید را به مردم این استان بدهم که برای رفع این مشکل طرح تولید همزمان آب و برق تهیه شده و بر این اساس این کار در نیروگاه مپنای قشم اجرایی شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آب شیرین باید از موقعیت مناسب کشور در بهره مندی از خلیج فارس و دریای عمان استفاده کرد تا آب مورد نیاز خود را همراه با برق تهیه کنیم.

چیت چیان افزود: شیرین سازی آب دریا علاوه بر اینکه زمینه برخورداری مردم مناطق جنوبی کشور از این آب را فراهم می کند، موجب جذب و افزایش جمعیت در مناطق ساحلی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح امکان تولید برق ارزان نیز فراهم خواهد شد، اضافه کرد: در زمینه تولید برق در استان هرمزگان برنامه های دیگری داریم که در مجموع ظرفیت تولید چهار هزار مگاوات برق را در این استان فراهم خواهد کرد.

وزیر نیرو استفاده از ظرفیت های تبصره 11 بودجه 93 را دیگر برنامه پیش بینی شده برای این وزارتخانه دانست و بیان داشت: این تبصره ظرفیت قرارداد 12 هزار میلیارد تومانی در بخش برق و 10 میلیارد دلاری بخش آب را فراهم کرده که مدیران آب و برق در استان ها باید از این ظرفیت قانونی استفاده کنند.

چیت چیان در ادامه با بیان اینکه تفاوت معنادار قیمت تمام شده و قیمت فروش از جمله مشکلاتی است که توان پویایی و حرکت وزارت نیرو را کاهش داده، اظهار داشت: آب در استان هرمزگان دارای ارزش فراوانی است اما با این تفاوت در قیمت ها نمی توان آن گونه که باید در این زمینه کار کرد و ما از مدیران و نمایندگان استان و همچنین مسئولان منطقه آزاد در این استان خواسته ایم تا با وزارت نیرو همکاری کرده و با استفاده از تبصره 3 بتوانیم تعرفه ها را عادلانه کنیم.

وی گفت: عادلانه شدن تعرفه های آب و برق علاوه بر اینکه راه را برای فعالیت شرکت ها و بخش خصوصی باز می کند، موجب استفاده و بهره مندی بیشتر مردم نیز خواهد شد.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار