کد خبر: ۵۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
تولید برق در نیروگاه برق شهرستان زرند با بازسازی و اصلاح واحد اول این نیروگاه به 2 برابر افزایش یافت.

به گزارش "برق نيوز" تولید برق در نیروگاه برق شهرستان زرند با بازسازی و اصلاح واحد اول این نیروگاه به 2 برابر افزایش یافت.


مدیر عامل شرکت تولید برق زرند گفت : تولید در این واحد نیروگاهی از 2 سال پیش به علت نفص فنی و آسیب دیدگی تجهیزات اصلی توربین بخار متوقف بود اما با تلاش متخصصان داخلی طراحی ، بازسازی ، تعمیر و نصب تجهیزات این واحد با 40 میلیارد ریال هزینه انجام و با موفقیت وارد مدار تولید برق سراسری شد.

حیدری افزود : راه اندازی واحد اول نیروگاه برق حدود یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی و زمان بازسازی آن نسبت به واحد مشابه کمتر از یک چهارم کاهش داشته است.

وی افزود : روتور توربین واحد اول این نیروگاه که دچار خمیدگی و آسیب دیدگی پره ای شده بود برای اولین بار در کشور بدون حضور کارشناسان خارجی بازسازی شد.

سوخت نیروگاه نفت کوره است که از پالایشگاههای اصفهان و بندرعباس از طریق ریلی و کامیون انتقال می یابد وسالانه به طور متوسط 100 میلیون لیتر نفت کوره مصرف می شود .

نیروگاه برق زرند نخستین نیروگاه حرارتی جنوب شرق کشور است که در سال 1352 با 2 واحد 30 مگاواتی به بهره برداری رسید و برق بیش از 60 درصد شهرستان زرند را تامین می کند .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار