کد خبر: ۵۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
اختصاصی برق نیوز؛
با توجه به کمبود منابع آبی در استان تهران، تولید برق از سدهای استان تهران نیز کاهش یافته که این امر باعث ایجاد مشکلات مالی برای شرکت آب منطقه‌ای تهران شده است. این اقدام باعث شده تا درآمدهای این شرکت از محل فروش برق کاهش چشمگیری پیدا کند.
به گزارش "برق نیوز"، همزمان با اوج‌گیری بحران آب در پایتخت کشور، شرکت آب منطقه‌ای تهران به ناچار مجبور شده تا میزان تولید برق از سدهای برقابی را به بیش از نصف کاهش دهد.
 
این اقدام باعث شده تا درآمدهای این شرکت از محل فروش برق کاهش چشمگیری پیدا کند به گونه‌ای که شنیده شد حتی آب منطقه‌ای تهران در امور جاری خود نیز دچار اختلالاتی شده است.
 
گفتنی است در روزهای ابتدایی گرمای تابستان، نیروگاه های برقابی نقش مهمی در تأمین برق مصرفی داشتند که البته برخی کارشناسان منتقد این رفتار بودند؛ چرا که استفاده از نیروگاه های برقابی باعث تشدید بحران آب نیز شد.
 
به گزارش برق نیوز، در همین حال مدیر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور نیز از رکوردشکنی این نیروگاه‌ها در تامین برق تابستان امسال خبر داده بود.
 
مهندس فربد استری، از پیش‌بینی 14 میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در طول سال 1393 خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا 19 مردادماه، 7.7 میلیارد کیلووات ساعت انرژی توسط نیروگاه‌های برق‌آبی تولید شده است که درمقایسه با برنامه 14 درصد و در قیاس با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
همچنین خسرو ارتقایی مدیرعامل آب منطقه ای تهران نیز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه "با توجه به اینکه وضعیت آب بحرانی است و تولید برق نیز با مصرف سر به سر است، آیا سدهای تهران همچنان تولید برق را انجام می‌دهند" گفت:‌ تولید برق توسط سدهای تامین کننده آب تهران اولویت دوم است، بنابراین از ابتدای سال جاری تاکنون تولید برق توسط سدهای پنج‌گانه تهران 30 تا 40 درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار