کد خبر: ۵۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: قطع کردن آب، برق و گاز مراکز آموزشی به دلیل بدهی ممنوع است.

به گزارش "برق نيوز" محمدحسین مقیمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال 91 مدارس و مراکز آموزشی تحت نظارت آموزش و پرورش از تخفیف 50 درصدی در پرداخت هزینه‌های انرژی برخوردار شده‌اند.

 
وی تصریح کرد: دولت نیز موظف است مابه‌التفاوت هزینه‌های انرژی را از منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کند.
 
استاندار مرکزی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه سازمان‌های توزیع کننده انرژی نمی‌توانند از ارائه خدمات به مراکز و مدارس آموزشی بدهکار خودداری کنند، گفت: آموزش و پرورش نیز موظف است در راستای جبران این هزینه‌ها با وزارت نیرو تعامل داشته و ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف بهینه را در مدارس نهادینه کرده و بخشی از کتب آموزشی را در همه مقاطع تحصیلی به این مهم اختصاص دهد.
 
مقیمی با بیان اینکه این مصوبه قانونی است و همه موظف به انجام آن هستند، خاطرنشان کرد: تفسیر این قانون بر عهده وزارت نیرو نیست و سازمان‌های ارائه دهنده انرژی در صورت عدم تمایل به همکاری با آموزش و پرورش می‌توانند تقاضای خود را به صورت کتبی به دبیرخانه هیئت دولت ارسال کنند.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در ادامه با اشاره به استمرار اجرای طرح لباس متحدالشکل در مدارس استان بیان کرد: اجرای طرح لباس متحدالشکل در مدارس دخترانه از سال 86 و مدارس پسرانه در تمامی دوره‌ها از سال 90 آغاز شده است.
 
راحمه رجایی افزود: ایجاد آرامش روانی، ایجاد حس شادابی و تنوع، ایجاد تعهد و پایبندی به ضوابط فرهنگی از طریق پوشش واحد با الگوی مناسب و... از اهدافی است که در این طرح دنبال شده است.
 
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح از مشاوره والدین و روانشناسان استفاده شده است، تصریح کرد: اجرای طرح لباس متحدالشکل رضایتمندی دانش‌آموزان، والدین، تولید کنندگان لباس مدارس و در نهایت جامعه را به دنبال داشته است که این مهم بیانگر موفقیت اجرای این طرح است.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: شیوه‌نامه توسعه و تحکیم عفاف و حجاب توسط استان مرکزی در چهار بعد اجرا شد که با موفقیت در این مهم شیوه‌نامه مذکور به ادارات کل آموزش و پرورش کشور برای اجرا ابلاغ شده است. 
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار