کد خبر: ۵۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
مدیر توزیع برق نهاوند خبر داد:
مدیر توزیع برق نهاوند گفت: با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی نخستین نیروگاه گازی تولید برق استان در بخش خزل شهرستان نهاوند به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش "برق نیوز" ذبیح الله فاضلی اظهار کرد: نخستین نیروگاه گازی تولید برق استان توسط  شرکت کشت و صنعت بخش خزل  که از طرف بخش خصوصی اداره می‌شود به زودی با حضور مسئولان ارشد کشوری به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: این نیروگاه بدون آلودگی زیست محیطی و با سوخت طبیعی گاز کار می کند و روزانه 7 مگاوات  ساعت برق تولید می کند که بجز مصرف کارخانه کشت و صنعت خزل  که یک کارخانه تولید روغن است هر روز 4 مگاوات مازاد تولید آن به شبکه توزیع برق نهاوند وصل می‌شود.

فاضلی افزود: برای احداث این نیروگاه آقای مومنعلی خزایی مدیر کشت و صنعت خزل نهاوند به عنوان بخش خصوصی 150 میلیارد ریال هزینه کرد و برای انجام این کار 3 دستگاه ژنراتور 2/3 مگاوتی را از کشور فنلاند خریداری و در نیروگاه نصب کرده است.

مدیر توزیع برق نهاوند اظهار کرد: برای توسعه این نیروگاه در فازهای بعدی 180 میلیارد ریال دیگر اعتبار لازم است که تا کنون آقای خزایی برای احداث فاز اول مبلغ 150 میلیارد ریال هزینه کرده است که برای انجام این کار 400 میلیون تومان نیز وام دریافت کرد که در مجموع برای تکمیل دو فاز نیروگاه 330 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: 4مگاوات برقی که در حال حاضر به صورت آزمایشی به شبکه سراسری برق در اوج پیک مصرف در نهاوند وصل می‌شود کمک زیادی به این شرکت می‌کند که بجز آن از گرمای حاصله از نیروگاه و بخار تولید شده چرخ کارخانه روغن نیز می‌چرخد و در اتلاف انرژی صرفه جویی می شود

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار