کد خبر: ۵۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
تا یکی دو ماه دیگر:
برنامه های خوبی مثل ایجاد کارخانه های زباله سوز و تولید انرژی انجام شده است. طی یکی دو ماه آینده یکی از این کارخانه‌ها افتتاح و دیگری که به روش سوزاندن زباله با 300 تن گنجایش و توانایی تامین 3 مگاوات برق برای شبکه برق مصرفی است، به بهره برداری می رسد.

به گزارش "برق نيوز" معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات ویژه شهرداری در زمینه حمل و نقل برای اول مهر ماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: در روز اول مهر 250 هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل اتوبوسرانی پایتخت اضافه می شود.


مجتبی عبدللهی همچنین اظهار کرد: اضافه کردن 173 اتوبوس دوکابین و 16 اتوبوس تک کابین به خطوط BRT جهت خدمات رسانی به مردم در اول مهر در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: 16 هزار دستگاه تاکسی برای سرویس حمل و نقل مدارس نیز برای اول مهر پیش‌بینی شده است. در مترو نیز با پیش‌بینی قطارهای بیشتر در روز اول مهر خدمات لازم به مردم ارایه می‌شود.

مترو روز اول مهر برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان است

عبداللهی از رایگان بودن استفاده از مترو در روز اول مهرماه برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و با اشاره به ترافیک سنگین در این روز اظهار کرد: با هماهنگی با پلیس راهور و تشکیل ستادی در شهرداری به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه سخنان خود در برنامه تهران 20، با بیان اینکه شهرداری تهران در طول سال دو مرحله کار نظافت شهر را انجام می دهد که یکی از آنها برای اول مهر است گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با همکاری مناطق 22 گانه اقدامات گوناگونی را در بیش از 85 آیتم در مدت 40 روز در زمینه نظافت شهر انجام می دهد که این خدمات از 10 شهریور شروع شده و 20 مهر ماه نیز به پایان می رسد.

معاون شهردار تهران در ادامه افزود: در حوزه معاونت فرهنگی- اجتماعی نیز فعالیت‌هایی از قبیل رسیدگی به کتابخانه‌های مدارس و تامین نیازمندی‌هایشان، رسیدگی به نمازخانه های مدارس و... را در دستورکار داریم.

وی با اعلام اینکه معاونت زیباسازی شهرداری تهران همچنین اقداماتی در جهت اطلاع رسانی و تبریک با عنوان‌هایی همچون "هم شاگردی سلام" و خیر مقدم به صورت بنر بر سردر تمامی مدارس نصب می کند، گفت: در مورد زیباسازس مدارس نیز رنگ آمیزی مدارس با هماهنگی خود مدارس را در دستورکار داریم.

وی با اشاره به اینکه چهار سال است که "زنگ دانش آموز شهید" در مدارس با همکاری سازمان بهشت زهرا(س) نواخته می‌شود، گفت: 36 هزار دانش آموز شهید داریم که 650 نفرشان در بهشت زهرا(س) دفن هستند.

وی همچنین در مورد نمایشگاه نوشت افزار "باز باران" که از 12 تا 22 شهریور ماه در 10 نقطه شهر تهران برگزار شده است، گفت: این اولین بار بود که این نمایشگاه با این کیفیت برگزار شد. همچنین در فروشگاه های شهروند نیز کیف، کفش و نوشت افزار مورد نیاز با 10 الی 35 درصد تخفیف ارایه می‌شود.

عبداللهی همچنین با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند که از حوزه های وابسته به معاونت خدمات شهری شهرداری تهران است ، با بیش از 16هزار کارگر به صورت 24ساعته شهر را تمیز می کند، اظهار کرد: در این مورد برنامه های خوبی مثل ایجاد کارخانه های زباله سوز و تولید انرژی انجام شده است. همچنین طی یکی دو ماه آینده یکی از این کارخانه‌ها افتتاح و دیگری که به روش سوزاندن زباله با 300 تن گنجایش و توانایی تامین 3 مگاوات برق برای شبکه برق مصرفی است، به بهره برداری می رسد.

وی در مورد طرح تفکیک زباله از مبدا نیز گفت:این طرح به صورت پایلوت در دست اجرا است و در این زمینه به موقع اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درمورد ساخت و ساز در بوستان مادر با بیان اینکه از ابتدا بوستان مادری وجود نداشت و ساخت بوستان مادر در دورره مدیریت قبلی شهرداری در حد حرف بود، گفت: این زمین کاربری فضای سبز ندارد و از ابتدا نیز به عنوان فضای سبز نبود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز در تهران 15 الی 15.5 متر برای هر نفر است، افزود: در برنامه پنج ساله شهرداری مشخص شده که این میزان به 18 الی 18.5 متر برسد که شهرداری برای این کار باید بودجه و اعتبار بسیار زیادی را تخصیص دهد. البته در حال حاضر وضعیت مناسبی در مورد سرانه فضای سبز در جهان داریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار