کد خبر: ۵۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
عبدالرسول پیشاهنگ:
معاون هماهنگی تولید شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از رونق استفاده از فناوری جدید خط گرم به‌منظور کاهش قطعی‌های برق ناشی از سرویس و نگهداری خبر داد.

به گزارش "برق نيوز" عبدالرسول پیشاهنگ اظهار داشت: در مجموع در کل جهان قطعی برق ناشی از چهار دسته کمبود تولید انرژی الکتریکی، سرویس و نگهداری شبکه، توسعه شبکه و قطعی برق ناشی از حوادث است.

 
وی افزود: قطعی برق ناشی از سرویس و نگهداری و توسعه شبکه قابل کنترل است که ما تلاش می‌کنیم این دو نوع خاموشی را به پایین‌ترین میزان برسانیم و یکی از این راهکارها، اجرای طرح‌ها به روش خط گرم است یعنی زمانی که شبکه برق‌دار است.
 
پیشاهنگ ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و اقدام‌های انجام‌شده الان در تمام نقاط کشور و همه شرکت‌های برق منطقه‌ای گروه‌های خط گرم مستقر شده‌اند و عملیات خط گرم را انجام می‌دهند.
 
وی اظهار داشت: قطعه‌هایی به نام ریکلوزر در شبکه متصل است که در صورت قطعی شبکه، به‌صورت خودکار به وصل شبکه اقدام می‌کند و در صورتی که برای بار سوم برق در شبکه برقرار نشد، دیگر فعال نمی‌شود و موجب کاهش 60 درصدی خاموشی‌ها در شبکه می‌شود و کسانی که روی خط گرم کار می‌کنند، برای جلوگیری از عملکرد نامناسب این قطعه‌ها باید آنها را از مدار خارج کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: این فناوری در خطوط 20 کیلوولت، 63 و 132 کیلوولت اجرایی می‌شود. 
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار