کد خبر: ۵۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
گزارش برق‌نیوز از کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور(2):
رئيس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ايران گفت: استفاده از شبکه هوشمند برق یکی هدف‌های تغییر تولید انرژی است بدین معنی که با بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی می‌توان با ایجاد شبکه هوشمند برق در کشور از مصرف‌کنندگان نیز در تولید برق استفاده کرد.

به گزارش "برق نيوز"  دکتر حسن غفوری فرد رئيس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ايران در مراسم افتتاح کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور که در نیروگاه طرشت در حال برگزاری است گفت: استفاده از شبکه هوشمند برق یکی هدف های تغییر تولید انرژی است بدین معنی که با بهره گیری و استفاده از ظرفیت های تکنولوژی و فناوری های پیشرفته می توان با ایجاد شبکه هوشمند برق در کشور از مصرف کنندگان نیز در تولید برق استفاده کرد و آنها بتوانند در تولید برق کل کشور سهمی داشته باشند.

دکتر حسن غفوری فرد با بیان اینکه اجرای شبکه های هوشمند و افزایش تعامل با جهان در بخش انرژی، بسیار مفید است ادامه داد: دنیا به این نتیجه رسیده است که ادامه روند فعلی تولید انرژی از سوخت های فسیلی برای آینده غیر ممکن خواهد بود و باید منابع تولید انرژی را تغییر داد چرا که این منابع روز به روز محدوتر می شود و روزی هم به پایان خواهد رسید.

استاد دانشگاه امیر کبیر گفت: ارتقاء بهره وری انرژی، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، جذب و ذخیره سازی کربن و فناوری های نوین حمل و نقل و کاهنده کربن از مهم ترین راه های تغییر تولید انرژی است.

وی اظهار داشت: استفاده از شبکه های هوشمند، می تواند به فراهم سازی مشارکت کلیه مصرف کنندگان، هماهنگ سازی منابع تولید و ذخیره سازی انرژی، ایجاد ظرفیت های ارائه محصولات و خدمات جدید به بازار و تأمین انرژی با کیفیت برای پاسخ به نیازهای برقی و انرژی پاسخ داد.

شبکه های هوشمند برق بخاطر ماهیت دوطرفه بودن آنها امکان ارتباط دوسویه شبکه با مشترک و مصرف کننده برق را فراهم می کند و لذا مصرف کننده نیز می تواند با نصب پنل های خورشیدی یا دیگر روشهای تولید برق علاوه بر تامین مصرف برق خود بقیه را به شبکه تزریق کرده و لذا به تامین بار شبکه کمک کند.

در آینده شبکه برق تمام دنیا هوشمند خواهد بود و تمامی مشترکین هم مصرف کننده و هم تولید کننده برق خواهند شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار