کد خبر: ۵۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
تولید و صادرات برق ایران در حالی از ابتدای سال جاری تاکنون رکوردهای جدیدی را ثبت کرده اند که تجارت برق ایران با کشورهای منطقه خاورمیانه در سال جاری حسابی رونق گرفته است.

به گزارش "برق نيوز" در شرایط فعلی با فروکش کردن مصرف و تقاضای بی سابقه برق تابستانی در بین مشترکان، حجم صادرات برق کشور هم به صورت روزانه در حال افزایش است.


در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران به بیش از 70 هزار مگاوات افزایش یافته است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این ظرفیت تا مرز 75 هزار هگاوات هم افزایش یابد.

در همین حال وزارت نیرو با انتشار گزارشی، اعلام کرد: صادرات برق ایران به کشورهای همسایه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 3.3 درصد درمقایسه با زمان مشابه پارسال افزايش یافت.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال جاری تاکنون پنج‌هزار و 368.5 گیگاوات ساعت برق به کشورهای همسایه صادر کرده است که این میزان 3.30 درصد درمقایسه با زمان مشابه پارسال افزايش نشان می‌دهد.

ایران در مدت مشابه سال گذشته پنج‌هزار و 197 گیگاوات ساعت برق به کشورهای همسایه صادر کرده بود. هم اکنون ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، نخجوان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می کند.

همزمان با افزایش و رونق صادرات برق ایران، تولید برق کشور هم از ابتدای سال‌جاری تاکنون درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته بیش از هفت درصد افزایش یافته است.

میزان تولید برق کشور از ابتدای امسال تاکنون به 148 هزار و 687.4 گیگاوات رسیده که این میزان 7.15 درصد بیش از انرژی تولیدی کشور در زمان مشابه پارسال است.

از مجموع انرژی تولیدی داخل کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 139 هزار و 280.2 گیگاوات ساعت به واحدهای حرارتی و 9 هزار و 407.2 گیگاوات ساعت به واحدهای برق‌آبی اختصاص داشته است.

در این مدت، تولید نیروگاه‌های حرارتی درمقایسه با دوره مشابه پارسال 7.18 درصد افزایش و تولید نیروگاه‌های برق‌آبی 6.75 درصد رشد یافته است.

میزان انرژی تامین‌شده نیز امسال در دوره مورد بررسی 150 هزار و 356 گیگاوات ساعت گزارش شده است که این میزان 6.98 درصد درمقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار