کد خبر: ۵۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
معاون وزیر نیرو اعلام کرد:
معاون وزیر نیرو از اختصاص سه نیروگاه دالاهو، بهبهان و ماهشهر برای تامین برق مردم عراق خبر داد و اعلام کرد: حجم صادرات برق ایران در نیمه دوم امسال به عراق افزایش می یابد. سال آینده این سه نیروگاه وارد مدار می‌شود که موجب می‌شود تامین برق عراق بهتر انجام گیرد و ما نیز مخالفتی با احداث خط جدید نداریم.

به گزارش "برق نيوز" هوشنگ فلاحتیان در تشریح مهمترین محورهای مذاکرات برقی ایران و عراق در تهران، گفت: در این مذاکرات دو جانبه ایران برای بازسازی شبکه برق عراق اعلام آمادگی کرد.


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه با آغاز کار وزیر جدید برق عراق، شاهد بهبود وضعیت تامین برق مردم این کشور و همچنین رفاه مردم هستیم، تصریح کرد: ایران برای تامین برق عراق در حد امکان به وظایف خود عمل می‌کنیم و در 6 ‌ماهه دوم سال که میزان مصرف داخلی ایران کاهش می‌یابد، صادرات را افزایش می‌دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای بهبود وضعیت تامین برق عراق دارای برنامه توسعه نیروگاه‌ها است، اظهار داشت: سال آینده نیروگاه‌های بهبهان و ماهشهر در استان خوزستان و نیروگاه دالاهو در کرمانشاه وارد مدار می‌شود که این طرح‌ها موجب می‌شود تامین برق عراق بهتر انجام گیرد و ما نیز مخالفتی با احداث خط جدید نداریم.

وی در پاسخ به درخواست معاون وزیر برق عراق برای کاهش تلفات شبکه برق عراق و بهینه‌سازی مصرف انرژی در این کشور، بیان کرد: پیشنهاد می کنم که شبکه‌های توزیع و فوق توزیع به‌صورت علمی برای هر شهر طراحی شده و بازسازی شبکه‌ها براساس آن صورت گیرد.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه اگر در توزیع تکیه بر شبکه 20 کیلو ولت باشد، تلفات به‌ شدت کاهش می‌یابد، یادآور شد: کاهش طول شبکه فشار ضعیف و توسعه کابل زمینی موجب کاهش تلفات می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی دارد به‌ صورت کلید در دست شبکه توزیع عراق را بازسازی کنیم، گفت: می‌توان در قالب قراردادهایی چند شهر به‌صورت پایلوت بازسازی شده و کنتورها از راه دور قرائت شوند و درصورت علاقه‌مندی چنین قراردادهایی توسعه یابند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اهمیت سامان‌دهی شبکه توزیع، فوق توزیع و انتقال از توسعه نیروگاه کمتر نیست و باید به آن توجه کرد.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار