کد خبر: ۵۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳
در این پروژه از انرژی که حاصل فعالیت‌های روزانه مردم است استفاده و از آن برق تولید می‌شود. در این پروژه از انرژی جنبشی ایجاد شده در نتیجه حرکت پای بازیکنان فوتبال استفاده شده است.

به گزارش "برق نيوز" در این پروژه‌ی علمی که از سوی یک شرکت بریتانیایی حمایت می‌شود از انرژی که حاصل فعالیت‌های روزانه مردم است استفاده و از آن برق تولید می شود.


برقی که از آن برای روشنایی یک زمین فوتبال در محلات ریودوژانیرو استفاده شده است، در این پروژه از انرژی جنبشی ایجاد شده در نتیجه حرکت پای بازیکنان فوتبال استفاده شده است.

از الکتریسیته‌ی حاصل از آن روشنایی همان زمین فوتبال تامین می‌گردد، تبدیل انرژی جنبشی به الکتریسیته هم از طریق صفحه‌هایی انجام می‌شود که از مواد بازیافتی ساخته شده است و در زیر چمن زمین فوتبال نصب گردیده است.

کمبارکوک مدیر پروژه می‌گوید این فناوری را می‌توان در مناطق شلوغی که رفت و آمد مردم آنجا زیاد است به کار برد و با استفاده از انرژی به دست آمده روشنایی خیابان‌های همان منطقه، چراغ های راهنمایی سر چهارراه ها یا حتی نور مورد نیاز یک زمین ورزشی محلی استفاده کرد. 

پژوهشگران می‌گویند با این روش می‌توان برق مورد نیاز در کشورهای در حال توسعه و در مناطق دور دست را تولید کرد و این درحالی است که این روش نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان است. 

منبع: ایرنا
برچسب ها: برق ، تولید برق ، فوتبال
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار