کد خبر: ۵۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
بدهی اسلام آباد به تهران بابت واردات برق از ایران به بیش از 101 میلیون دلار رسیده است و قرارداد خرید برق میان دو کشور در دسامبر 2014 به پایان می رسد و در صورت عدم تمدید این قرارداد پاکستان با قطع صادرات برق از سوی ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش "برق نيوز" قرارداد میان ایران و پاکستان که بر اساس آن، اسلام آباد از سال 2002 برای مناطقی از ایالت بلوچستان نظیر گوادر، از ایران 74 مگاوات برق وارد می کند، در دسامبر 2014 به پایان خواهد رسید و در صورتی که این قرارداد تمدید نشود، پاکستان احتمالا با قطع صادرات برق از ایران مواجه خواهد شد.


به نوشته این گزارش، مبلغ بدهی اسلام آباد به تهران بابت واردات برق از ایران به بیش از 101 میلیون دلار رسیده است.

یک مقام ارشد وزارت آب و برق پاکستان در این باره گفت: پاکستان از سال 2002 برای برخی از مناطق بلوچستان که سیستم عرضه و انتقال برق آن توسعه نیافته است، از ایران 74 مگاوات برق وارد می کند.

با این حال، مقامات پاکستانی نتوانسته‌اند، به علت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، صورت‌حساب این میزان واردات برق از این کشور را پرداخت کنند و این مبلغ به 101 میلیون دلار افزایش یافته است.

این مقام پاکستانی افزود، ایران همچنان بسیار همکاری می‌کند و به تامین برق برای پاکستان ادامه می‌دهد.

وی با توضیح اینکه پاکستان برق از ایران را با نرخ کمتر از 10 سنت به ازای هر واحد خریداری می کند، ادامه داد: مقامات پاکستانی در نظر دارند به زودی و احتمالا در هفته نخست ماه آینده، هیئتی از کارشناسان به ایران اعزام کنند تا در مورد توافق موجود و ادامه صادرات برق ایران به پاکستان مذاکره کنند.

این مقام پاکستانی ابراز امیدواری کرد که ایران و پاکستان، این قرارداد را تمدید کنند و تهران به صادرات برق به پاکستان با همین نرخ ادامه دهد.

این مقام مطلع خاطرنشان کرد که پاکستان اخیرا توافقی با ایران منعقد کرده است که بر اساس آن، 21 ترانسفورمر با ظرفیت هر کدام 250 مگاوات برای تقویت سیستم توزیع برق پاکستان از ایران وارد می کند.

پاکستان تاکنون پنج دستگاه از این 12 ترانسفورمرها را دریافت کرده است و 7 دستگاه دیگر در حال ارسال به این کشور هستند./آفتاب
برچسب ها: برق ، صادرات برق ، پاکستان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار