کد خبر: ۵۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷:۵۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
معاون وزیر در واکنش به تمایل وزارت نفت به صادرات برق گفت:
علیرضا دائمی در مورد اطلاعیه وزارت نفت مبنی جذب بخش خصوصی و صادرات برق از طریق مشارکت در زمینه‌ی واگذاری گاز مجانی گفت: متولی تولید، توزیع و انتقال برق وزارت نیرو است. وی گفت: وزارت نیرو به نیابت از دولت مسوول تامین پایدار برق است و به همین دلیل ما از واژه متولی استفاده می‌کنیم.

به گزارش "برق نيوز" معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر این‌که متولی تولید، توزیع و انتقال برق، وزارت نیرو است در مورد تلاش‌های اخیر وزارت نفت برای صادرات برق با مشارکت بخش خصوصی اظهار کرد: در تلاشیم که بخشی از کارهای مربوط به تولید برق را به بخش خصوصی واگذار کنیم، اما نه به صورت تمام و کمال بلکه وزارت نیرو به نیابت از دولت وظیفه‌ی حاکمیتی دارد که در تولید و توزیع برق حضور داشته باشد.

علیرضا دائمی در مورد اطلاعیه وزارت نفت مبنی جذب بخش خصوصی و صادرات برق از طریق مشارکت در زمینه‌ی واگذاری گاز مجانی گفت: متولی تولید، توزیع و انتقال برق وزارت نیرو است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو به نیابت از دولت مسوول تامین پایدار برق است و به همین دلیل ما از واژه متولی استفاده می‌کنیم.

دائمی در مورد تمایل وزارت نفت به صادرات برق گفت: برخی کارها می‌تواند با هماهنگی بین وزارت نفت و نیرو انجام شود و برای این‌که بخش‌های خصوصی در تولید و صادرات برق ورود پیدا کنند، این هماهنگی اقدام غلطی است اما باید توجه کنیم که وظیفه تولید، توزیع و انتقال برق به عهده وزارت نیرو است و تمام کارها باید با هماهنگی این وزارتخانه صورت بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در پایان در واکنش به نحوه‌ی اقدام وزارت نفت برای جذب بخش خصوصی و صادرات برق گفت: این رویه‌های جذب بخش خصوصی بدین شک می‌تواند مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش ایسنا،‌در ماه اخیر وزارت نفت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تشکل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی نفت ایران با بخش خصوصی قرار‌داد می‌ببندد که گاز رایگان به بخش خصوصی بدهند و سود خود را از صادرات برق بردارند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار