کد خبر: ۵۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
روزانه 3 ساعت برق در مناطق شرقی
بحران برق در نوار غزه این روزها به شکل قابل ملاحظه‌ای به ویژه در مناطق هم مرز با سرزمین‌های اشغالی تشدید شده است.

به گزارش "برق نيوز" «فتحی الشیخ خلیل»، رئیس شرکت توزیع برق غزه وضعیت برق در سراسر نوار غزه را بسیار اسفبار خواند و تاکید کرد که اکنون مناطق مرزی شرق نوار غزه براساس جدول زمانبندی فصل تنها از 3 ساعت برق در روز استفاده می‌کنند.

براساس جدول زمانبندی ترتیب داده شده از سوی شرکت توزیع برق نوار غزه، میزان برق رسانی در مناطق مختلف نوار غزه 6 ساعت و نهایتا 12 ساعت در روز مشخص مشخص شده است.

الشیخ خلیل تاکید کرد که میزان برق تولیدی در نوار غزه بیش از 147 مگاوت نیست و در این میان 120 مگاوات از شبکه‌های برق اسرائیلی و 27 مگاوات از شبکه‌‌های برق مصر وارد می‌شود، در حالی‌که برق وارداتی از سرزمین‌های اشغالی همواره با قطع و وصل مواجه است و در این میان تجاوز اخیر علیه نوار غزه توان تولید برق در تنها ایستگاه تولید برق در غزه را کاهش داده و درحالی‌ که پیش از تجاوز رژیم صهیونیستی میزان تولید برق این ایستگاه 55 درصد بود، هم اکنون به 20 درصد کاهش یافته است.

به همین منظور الشیخ خلیل خواستار فراهم کردن سوخت برای راه اندازی کامل این ایستگاه و لغو مالیات تحمیل شده از سوی تشکیلات خودگردان روی وارد کردن سوخت به نوار غزه شد.

از سوی دیگر، «رفیق ملیحه»، رئیس ایستگاه تولید برق غزه نیز تاکید کرد که وضعیت تولید برق در نوار غزه هر روز بیشتر از گذشته اسفبارتر می‌شود، به ویژه آنکه اشغالگران طی تجاوز اخیر دو توربین بخاری و گازی این ایستگاه و انبارهای ذخیره سوخت وساختمان اداری آن را هدف گرفته و تخریب کردند.

ملیحه افزود: براساس برآوردها این حملات 16 میلیون دلار خسارت به این ایستگاه وارد کرده و حدود 10 تا 12 ماه زمان برای بازسازی این خرابی‌ها وقت لازم است، اگرچه هم اکنون راه حل‌هایی جایگزین ارائه دادیم و اقدام به راه اندازی بخشی از این ایستگاه کردیم.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار