کد خبر: ۵۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
حائری با تاکید بر اینکه با یادآوری اینکه نيروگاه هاي مقياس كوچك واحدهايي با ارزش افزوده، دوستدار محيط زيست و راندمان بالا هستند، بیان کرد: اين واحد از نوع سيكل تركيبي يعني با راندمان بالاتر و قدرت بهتر و از اقدامات توسعه كيفي در صنعت برق كشور است.
به گزارش "برق نیوز" همايون حائري در تشریح سیاست های جدید افزایش ظرفیت تولید برق پاک در کشور، گفت: به زودی بزرگترين نيروگاه خورشيدي كشور در كرمان راه اندازي خواهد شد.

مدیر عامل توانیر با اعلام اینکه ظرفيت تولید برق و انرژي‌هاي تجديدپذير تا پايان سال جاری دو برابر خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون ظرفيت تولید برق ایران به بیش از 72 هزار مگاوات افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولید نسل جدید نیروگاه های تولید پراکنده و مقیاس کوچک در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، اظهار داشت: از این رو شهریور ماه عملیات اجرایی ساخت نیروگاه مقیاس کوچک و تولید پراکنده در قالب فنآوری DG سيكل تركيبي در منطقه زرند کرمان آغاز شد.

حائری با تاکید بر اینکه با یادآوری اینکه نيروگاه هاي مقياس كوچك واحدهايي با ارزش افزوده، دوستدار محيط زيست و راندمان بالا هستند، بیان کرد: اين واحد از نوع سيكل تركيبي يعني با راندمان بالاتر و قدرت بهتر و از اقدامات توسعه كيفي در صنعت برق كشور است.

مدیر عامل توانیر با اشاره به اینکه قرار است ظرفيت واحدهاي مقياس كوچك از 500 مگاوات به 750 مگاوات برسد كه 250 مگاوات در حال نصب است، افزود: مهمترین ويژگي واحدهاي (DG) سيكل تركيبي كوچك شامل بالا بودن راندمان (بيش از 48 درصد) است.

این مقام مسئول، ادامه داد: همچنین نوع بهره برداري از اين واحد موجب مي شود ضريب بار توليدي بالا باشد كه ضريب بار توليدي اين نوع واحدهاي مقياس كوچك در كشور 65 درصد است در حالي كه پيش بيني مي شود اين واحد ضريب بار بالاي 75 درصد داشته باشد.

وي يكي ديگر از ويژگي هاي واحدهاي (DG) را آلودگي محيط زيست كمتر برشمرد و گفت: مواد آلاینده ای كه اين واحدها توليد مي كنند در مقايسه با نيروگاه هاي سيكل تركيبي با ظرفيت بالا به مراتب كمتر است.

حائري با بیان اینکه رويكرد ديگر وزارت نيرو استفاده از توربين هاي كلاس F است كه به زودي شاهد واحدهاي سيكل تركيبي با ظرفيت حدود 600 مگاوات خواهيم بود، خاطرنشان کرد: این نیروگاه ها شامل 300 مگاوات بخش گاز و 300 مگاوات بخش بخار است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار