کد خبر: ۵۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
معاون وزیر نیرو اعلام کرد:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه قرارداد صادرات برق ایران به عراق یک ماه بود تمام شده بود، گفت: عراق در پرداخت پول برق صادراتی ایران بهتر از سایر کشورها عمل می‌کند.
به گزارش "برق نیوز" هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به این سؤال که در دیدار با معاون وزیر برق عراق آیا عراق موافق افزایش واردات برق از ایران است، گفت: در دیداری که به تازگی با معاون وزیر برق عراق داشتیم توافق شد قرارداد صادرات برق ایران که از یک ماه قبل به اتمام رسیده بود تا دی‌ماه یعنی تا پایان سال میلادی (2014) ادامه پیدا کند.
 
فلاحتیان اضافه کرد: در این دیدار مقرر شد تا دو طرف مذاکرات جدید خود را برای ادامه همکاری در سال میلادی جدید آغاز کند.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چه میزان برق از ایران به عراق صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه وضعیت آب و هوایی در عراق به سمت خنک شدن رفته است، میزان واردات برق از ایران کاهش یافته است به طوری که شب گذشته میزان برقی که از ایران به عراق صادر شد بالغ بر 1000 مگاوات بود.
 
وی با تأکید بر اینکه قرارداد صادرات برق ایران به عراق یک ماه بود به اتمام رسیده بود اما توافق شده تا فعلاً براساس همان قرارداد قبلی به عراق برق صادر شود خاطرنشان کرد: توافق شده است تا برای میزان تأمین برق عراق مذاکرات جدید تا دی ماه ادامه داشته باشد.
 
فلاحتیان افزود:‌ برای ادامه کار و بستن قرارداد جدید برای صادرات برق در سال 2015 باید جلسات متعدد دیگری نیز داشته باشیم تا براساس توافقات جدید برق مورد نیاز به عراق صادر شود.
 

*قیمت برق صادراتی اگر ضرورت داشته باشد تغییر می کند/اعلام قیمت برق صادراتی در جراید کارها پسندیده ای نیست
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سؤال که آیا در توافقات جدید قیمت برق صادراتی ایران افزایش می‌یابد، گفت: این موضوع که بخواهیم در قیمت برق صادراتی تغییراتی ایجاد کنیم در مذاکرات مشخص می‌شود، بنابراین فعلاً  چیزی که مشخص است این است که براساس قرارداد قبلی کار را پیش ببرم.
 
وی تصریح کرد: در مذاکرات اگر ضرورت ببینیم که تغییراتی در قیمت‌ها اعمال شود این کار را خواهیم کرد.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: اعلام قیمت برق صادراتی در جراید کار پسندیده ای نیست.
 

*مشکلی بابت دریافت پول برق صادراتی ایران به عراق وجود ندارد

 
فلاحتیان در پاسخ به این سؤال که آیا ایران بابت صادرات برق به عراق طلبکار است،گفت: خوشبختانه دریافت مطالبات ایران از عراق بابت صادرات برق بهتر از سایر کشورها است و راحت‌تر هم وصول می‌شود.
 
وی افزود: در چند ماه اخیر هم مشکل خاصی برای اینکه پول برق صادراتی ایران پرداخت شود وجود نداشته است. 
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار