کد خبر: ۵۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
ارزش حرارتی یک متر مکعب گاز، 10 برابر برق است و استفاده از برق در مناطق سردسیر به جای گاز صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش "برق نيوز" مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: بازده برقی که در کشور تولید می شود 38 درصد است که این بازده در شبکه توزیع 25 درصد افت خواهد داشت.


ناصر ابراهیمی در باره جایگزینی برق با گاز در مناطق سردسیر افزود: با توجه به بررسیهای انجام شده بین «خط لوله، ال ان جی، ال پی جی، سی ان جی و برق» مشخص شد که استفاده از برق در مناطق سردسیر مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان این که هر چه پیش می رویم ارزش واقعی گاز را بیشتر متوجه می‌شویم، تصریح کرد: هم اکنون بهترین سوخت برای گرمایش و سرمایش گاز است و اگرچه قیمت جهانی آن 50 سنت است اما به اعتقاد من قیمت واقعی گاز یک دلار است.

وی با بیان اینکه 95 درصد گاز ایران در جنوب کشور تولید و بیش از 75 درصد در مرکز و شمال کشور مصرف می شود، گفت: گاز تولیدی در مناطق جنوبی از طریق خطوط لوله سراسری به شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور منتقل می‌شود.

ابراهیمی با بیان این که زمستان سال گذشته 200 میلیون متر مکعب کمبود گاز داشتیم، گفت: در صورت کمبود گاز در فصل زمستان، برای گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده، محدودیت قائل می شویم.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره مشکلات ایجاد شده در زمان وقوع زلزله و تاثیر آن بر تخریب لوله‌های انتقال گاز، گفت: 10 سال پیش درباره مقاوم سازی شبکه با شرکتهای ژاپنی و کانادایی همکاری خوبی ایجاد شد.
ابراهیمی با بیان این که خوشبختانه شبکه ما از مقاومت لازم برخوردار است، خاطرنشان کرد: بیشترین ضعف ما مربوط به علمکهای گاز است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.
وی افزود: علمک به دیوار متصل است و با تخریب شدن دیوار، علمک صدمه می بیند.
 
ا

برچسب ها: برق ، گاز ، نفت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار