کد خبر: ۵۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
عضو سندیکای برق کشور خبر داد:
عضو سندیکای برق ایران با بیان اینکه در حال حاضر کشور نیاز به واردات کنتور برق ندارد، از ورود کنتورهای برق چینی با کیفیت پائین به بازار برق خبر داد و اعلام کرد: خطا در محاسبه میزان مصرف برق توسط کنتورهای چینی می تواند منجر به صدور قبوش نجومی برای مشترکان شود.

به گزارش "برق نيوز" جمشید بردبار در نشستی خبری با هشدار نسبت به ورود کنتورهای برق چینی به بازار ایران با تعرفه های پائین، گفت: در برخی مواقع حتی کنتور برق چینی با برچسب و بسته بندی ایرانی وارد کشور می شود.


این عضو سندیکای برق کشور با اعلام اینکه هم اکنون تعرفه واردات کنتور چینی و یا قطعات چینی کنتورها بسیار پائین است، تصریح کرد: به دولت پیشنهاد می شود برای عدم واردات کنتورهای برق چینی تعرفه وارداتی این کالاها را از 15 درصد فعلی به 30 درصد افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه اشتباه در محاسبه میزان مصرف برق مشترکان، تخلیه باطری و یا نمایشگر کنتور از مهمترین تبعات استفاده از کنتورهای چینی بی کیفیت است، اظهار داشت: در برخی مواقع اشتباه در محاسبه میزان مصرف برق توسط این دسته از کنتورها حتی منجر به صدور قبوض نجومی برای مشترکان می شود.

بردبار با اعلام اینکه در حال حاضر سازندگان و متخصصان داخلی برای نخستین بار به دانش فنی طراحی و تولید کنتور تمام ایرانی با بالاترین استاندارد جهان و اتحادیه اروپا دست یافته اند، بیان کرد: حتی مذاکراتی با کشورهای محتلف جهان از جمله کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکای جنوبی برای صادرات کنتور برق ایرانی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیاز سالانه کشور به کنتور برق حداکثر دو میلیون دستگاه بوده و هیچ گونه نیازی به واردات کنتور نداریم، تبیین کرد: کنتورهای ایرانی در داخل تولید شده از بیش از 20 سال فعالیت بدون خرابی برخوردار هستند و حتی متخصصان داخلی به دانش فنی طراحی و تولید کنتورهای برق تمام ایرانی دست یافته اند.

این عضو سندیکای برق کشور از مذاکره با کشورهای تاجیکستان، عراق، عمان، سوریه، قزاقستان، تاجیکستان، کشورهای اروپایی و منطقه آمریکای جنوبی برای صادرات کنتور و یا راه اندازی خطوط تولید این تجهیزات برقی خبر داد و افزود: اخیرا در مناقصه تولید 600 هزار کنتور برق در سوریه حضور یافته و دولت تاجیکستان به ایران برای راه اندازی خط تولید کنتورهای برق هم رسما پیشنهاد همکاری داده است.

بردبار با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تمامی مراحل طراحی بدنه، قالب‌ها، مدارها و نرم‌افزارهای موردنیاز برای تولید دستگاه‌های اندازه‌گیری الکترونیک توسط متخصصان داخلی به ‌صورت کاملا بومی انجام می‌شود، یادآور شد: این در حالی است که تمامی این مراحل طراحی و تولید تحت لیسانس هیچ شرکت خارجی و بین‌المللی در داخل کشور انجام نمی شود.

وی همچنین از راه اندازی  بزرگترین و پیشرفته ترین آزمایشگاه تست انواع کنتور برق در سطح منطقه خاورمیانه در ایران خبر داد و گفت: سازندگان و صنعتگران داخلی برای طراحی و تولید کنتورهای برق هوشمند آمادگی دارند.

بردبار از کنترل تعرفه‌ها، جلوگیری از دست‌کاری کنتورها و قطع و وصل برق از راه دور را از ویژگی‌های کنتور هوشمند در ایران یاد کرد و اظهار داشت: استاندارد برخی کشورها در کنتور هوشمند به‌گونه‌ای است که افزون‌بر برق، وضعیت آب و گاز را نیز رصد می‌کند و درصدد هستیم کنتوری طراحی کنیم که افزون‌بر پاسخ به نیاز طرح فهام در ایران، جواب‌گوی استانداردهای اروپا و آمریکا هم باشد.

وی در پایان با بیان اینکه کنتورهای کنونی تولید شرکت نیمه‌هوشمند هستند، گفت: کنتورهای کنونی توانایی قطع و وصل از راه دور، تنظیم تعرفه و اعلام دست‌کاری کنتور را دارند اما کنتورهای هوشمند 150 مورد کاربرد دارند و موارد کنتورهای نیمه‌هوشمند بخشی از وظایف کنتورهای هوشمند است.

بردبار از ثابت ماندن نرخ کنتورهای تولیدی این شرکت با وجود سه‌برابر شدن نرخ ارز در سال‌های اخیر خبر داد و تاکید کرد: با استفاده از خلاقیت‌هایی در تولید کنتورهای داخلی، هزینه تمام‌شده این کنتورها هم‌اکنون از کنتورهای تولیدی کشور چین پایین‌تر است.

وی با تشریح اقدام‌های انجام‌شده جهت ثابت ماندن نرخ کنتور با وجود افزایش نرخ ارز و تداوم سوددهی شرکت، بیان کرد: با افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر، بخش عمده‌ای از مواد اولیه را از داخل کشور تهیه کرده‌ایم ضمن آنکه در پروسه تولید، سرعت مونتاژ را افزایش داده‌ایم که درنتیجه آن، به‌دلیل افزایش تولید در واحد زمان هزینه‌های تولید کاهش یافته است.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار