کد خبر: ۵۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۳
با افزایش 48 درصدی نرخ‌های انرژی اوج بار در انتاریو در طی پنج سال گذشته( از 9.1 سنت به 13.5 سنت بر هر کیلووات) برنامه‌های کاهش اوج بار و نمایشگر‌های هوشمند امکان تنظیم سریع مصرف برق مشترکین را از طریق تنظیم مصرف سیستم‌های تهویه مطبوع در تابستان امکان پذیر می‌نمایند. بیش از 200 هزار مشترک انتاریو در این طرح شرکت نموده اند.

به گزارش "برق نيوز" شرکت‌های انرژی در ایالت انتاریو کانادا مشترکین را برای تنظیم رفتار مدیریت مصرف انرژی خود به استفاده از ابزار‌های هوشمند رایگان تشویق می‌نمایند.

شرکت‌های کانادایی، مشوق‌های رایگان مدیریت انرژی را به عنوان بخشی از برنامه کاهش اوج بار در قالب ارائه ابزارهای هوشمند رایگان[1] به کار گرفته‌اند. شرکت برق هایدرو میلتون[2] به مشترکین خود پیشنهاد نموده است که از ترموستات‌های هوشمند ecobee رایگان با قابلیت اتصال به کنتورهای هوشمند استفاده نمایند. در این ترموستات‌ها قابلیت اتصال از طریق Wi-Fi ایجاد شده است. از طریق اتصال کنتور، مشترکین اطلاعات مصرف انرژی زمان واقعی و اطلاعات قیمت در ترموستات‌های خود دریافت خواهند کرد. علاوه بر این مشترک می‌تواند ترموستات خود را در هر مکانی با استفاده از تلفن هوشمند، یا تبلت یا رایانه نظارت و کنترل نمایند.

براساس اطلاعات موجود در وب سایت این شرکت، ارائه ترموستات‌های رایگان و نصب آنها هزینه‌ای در حدود 400 دلار برای این شرکت به همراه دارد.

2


شکل(1) ترموستاتهای ecobee

فرانک لاسوفسکی مدیرعامل شرکت برق هایدرو میلتون گفته است: اجرایی نمودن برنامه کاهش اوج بار با ابزارهای هوشمند رایگان، بستر مناسب‌تری را برای مشترکین جهت کنترل مصرف انرژی خود فراهم نموده و با استفاده از این ابزار‌ها می‌توانند هزینه سیستم‌های خنک کننده خود را در تابستان بهینه و کنترل نمایند. همچنین مشترکین می‌توانند در فصل‌های دیگر سال، سیستم‌های تهویه مطبوع خود را از طریق تلفن‌های هوشمند کنترل نمایند. وی می‌افزاید مشارکت مشترکین می‌تواند نقش مهمی در کاهش تقاضای در برق در گرمای شدید فصل تابستان و ساعات اوج مصرف انرژی داشته باشد.

شرکت برق Essex Powerlines نیز مشترکین را به شرکت در برنامه کاهش اوج بار انتاریو و دریافت نمایشگر انرژی منزل Blue Line به صورت رایگان تشویق می‌نماید. سازنده این نمایشگر ادعا نموده است استفاده از آن در حدود 10 درصد هزینه انرژی منازل را کاهش می‌دهد.

1


شکل(2) نمایشگر های انرژی Blue Line

با افزایش 48 درصدی نرخ‌های انرژی اوج بار در انتاریو در طی پنج سال گذشته( از 9.1 سنت به 13.5 سنت بر هر کیلووات) برنامه‌های کاهش اوج بار و نمایشگر‌های هوشمند امکان تنظیم سریع مصرف برق مشترکین را از طریق تنظیم مصرف سیستم‌های تهویه مطبوع در تابستان امکان پذیر می‌نمایند. بیش از 200 هزار مشترک انتاریو در این طرح شرکت نموده اند. شرکت‌های برق Essex Powerlines ، Enwin ، Entegrus به همراه 20 شرکت برق-آبی انتاریو جزو شرکت‌های برق می‌باشند که به مشترکین نمایشگرهای Blue Line را پیشنهاد نموده‌اند. شرکت Enwin نیز گزارش داده است 5600 مشترک آن در برنامه کاهش اوج بار ثبت نام نموده‌اند.

منبع:

[1] " Ontario Customers Offered Freebies To Join Energy Saving Programmes", Aug.14.2014, [Online] Available: http://www.metering.com/ontario-customers-offered-freebies-to-join-energy-saving-programmes/



[1] Peaksaver Plus

[2] Milton Hydro

منبع: سابا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار