کد خبر: ۵۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳
چندی پیش در کالیفرنیای جنوبی پروژه ادیسون به بهره برداری رسید. این واحد بزرگ‌ترین واحد ذخیره انرژی در باتری در جهان است. پروژه‌های دیگری نیز در جهان برای ذخیره انرژی در باتری وجود دارند که از نظر بازهٔ ذخیره انرژی کمتر از این پروژه هستند.

به گزارش "برق نيوز" اگرچه پروژه‌های بسیاری در مقیاس شبکه برقی برای ذخیره الکتریسیته مدعی بهینه و اقتصادی بودن کرده‌اند اما واقعیت این است که هنوز نیروگاه‌های مختلف در پی یافتن راهکارهای جدیدی برای ذخیره سازی انرژی هستند. درحالی که به نظر می‌رسد صنایع ذخیره سازی انرژی در حال ورود به بازار اقتصادی باشند، نیروگاه‌ها برای ذخیره انرژی هنوز در فاز امتحان تکنولوژی هستند.


چندی پیش در کالیفرنیای جنوبی پروژه ادیسون به بهره برداری رسید. این واحد بزرگ‌ترین واحد ذخیره انرژی در باتری در جهان است. پروژه‌های دیگری نیز در جهان برای ذخیره انرژی در باتری وجود دارند که از نظر بازهٔ ذخیره انرژی کمتر از این پروژه هستند. از این پروژه‌ها می‌توان به پروژه مزرعه بادی دوک در غرب تگزاس و ذخیره انرژی ۸ مگاوات ساعتی مزرعه بادی لورل اشاره کرد. 
 
چند نکته که درباره این پروژه می‌توان اشاره کرد: 
- ۸ مگاوات توان در ۴ ساعت، ۳۲ مگاوات ساعت ذخیره انرژی 
- باتری‌های لیتیومی توسط شرکت ال جی و اتصالات و بالانس با نیروگاه توسط شرکت ABB صورت گرفته است. 
- این سیستم باتری دارای ۶۰۴ جایگاه و ۱۰۸۷۲ پک باتری و ۶۰۸۸۳۲ عدد سلول باتری اشاره نمود. 
- مساحتی برای ۶۳۰۰ فوت مربع برای اتاقک باتری‌ها در نظر گرفته شده. 
- ۵۳. ۵ میلیون دلار توسط SCE و موسسه انرژی آمریکا برای این پروژه در نظر گرفته شده است. 
هنوز صنایع انرژی به دنبال امتحان موارد اقتصادی مختلف برای آزمایش سیستم‌های ذخیره انرژی می‌باشند.

 «نصب این پروژه به ما اجازه می‌دهد تا نگاهی دقیق بر توانایی تکنووژی برای راه اندازی یک سیستم ذخیره انرژی در شبکه برقی داشته باشیم.» این را دکتر گیوک مدیر ذخیره انرژی موسسه انرژی آمریکا می‌گوید. «همچنین این طرح به ما اجازه می‌دهد تا دریافت مناسبی از سیستم ذخیره انرژی به ما می‌دهد.»

البته همه این بحث را که ذخیره انرژی می‌تواند کلید راه گشای آینده انرژی‌های نو باشد را قبول ندارند. با دنبال کردن گزارش‌ها و سیاست گذاری‌ها انرژی نو ژاپن و آلمان که منتشر شده است نشان می‌دهد: با توجه به یافته‌های شرکت‌های توزیع انرژی در آلمان، ذخیره انرژی بسیار گران قیمت است و توزیع راه حل ارزان‌تری است و آلمان احتیاجی به ذخیره انرژی ندارد مگر اینکه ۴۵ تا ۵۰ درصد از انرژی تجدیدپذیر تولیدی  خود را در اثر ذخیره نکردن از دست بدهد.

اما در گفتگو با مدیر SCE بیان شد: ما به دنبال کم کردن بسیار زیاد ذخیره انرژی هستیم. اگرچه شرکت‌ها توزیع این را قبول ندارند اما برای بهینه کردن تولید ذخیره انرژی کلیدی‌ترین موضوع است. به نظر می‌رسد که پروژه کنونی دریافتی بسیار عالی از سایز و هزینه‌های بهینه یک سیستم ذخیره انرژی به ما خواهد داد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار