کد خبر: ۵۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
سازمان جهانی کار با تاکید بر لزوم ایجاد میلیون ها فرصت شغلی از طریق جهانی سالم تر اعلام کرد: تا سال ۲۰۵۰ بر تعداد مشاغل سبز جهان، ۳ برابر افزوده می شود.

به گزارش "برق نيوز" سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره مشاغل پاک اعلام کرد: در نشست اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد، بحث ایجاد میلیون ها فرصت شغلی مناسب از طریق جهانی امن تر، سالم تر و مرفه تر مطرح شد.

 

در ایالات متحده آمریکا ۱.۲ میلیون شغل پاک از ابتدای ۲۰۱۴ به اقتصاد اضافه شده و در چین نیز بیش از ۱.۷ میلیون نفر در بخش انرژی های تجدیدپذیر فعالیت دارند.
 
همچنین در سراسر جهان، حدود ۵.۷ میلیون نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در صنعت انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۲ به کار گرفته شدند که می توان انتظار داشت این میزان تا سال ۲۰۳۰ به ۳ برابر افزایش یابد.
 
از طریق یک ابتکار عمل مطرح شده، یک میلیون فرصت شغلی در آفریقای جنوبی در یک زمانبندی ۵ ساله ایجاد شود. همچنین در کشور برزیل انگیزه هایی برای خانواده های فقیر در تلاش برای حفاظت از ذخایر طبیعی ایجاد شده است.
 
در این کشور شرایط پرداخت ماهیانه ۳۵ دلار در سال اول برای بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ خانواده فراهم شده که طبق برنامه ای قرار است این تعداد به ۳۰۰ هزار خانوار برسد.
 
شرایط آب و هوایی بلندمدت تا سال ۲۰۵۰، ظرفیت های بالقوه ای را برای ایجاد مشاغل سبز ایجاد می کند. علاوه بر این، دولت ها باید در راستای آموزش مجدد و توسعه مهارت ها، شروع به فعال کردن کارگران کنند.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار