کد خبر: ۵۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۳
قطعی مکرر برق لبنان را وادار به استفاده ازمنابع دیگر انرژی بویژه انرژی خورشیدی کرده است.
به گزارش لاریسا عون خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی،جریان برق بیش از دوازده ساعت درهرروز دربیروت قطع می شود.ناتوانی حکومت برای ایجاد راه حلی دراین زمینه بویژه درفصل تابستان- که نیاز شدیدی به برق احساس می شود-موجب رونق کسب وکار فروشندگان مولد های برق در بیروت وحومه این شهر شده است.

به گزارش "برق نيوز" یکی از شهروندان لبنانی دراین باره گفت:«ماحدود سیزده چهارده ساعت قطعی برق در بیروت داریم بنابراین باید درفکر منابع دیگر تولید برق باشیم».این شبکه افزود لبنان به بیش از دوهزار مگاوات برق درسال احتیاج دارد تا بتواند نیازهایش دراین زمینه را برطرف سازد.تولید برق این کشور بطور عمده از طریق نیروگاههای حرارتی تأمین می شود،برخی از این نیروگاه ها بسیار قدیمی هستند که بطور مستمر دچار اختلال وخرابی می شوند که بر میزان تولید برق و افزایش قطع برق اثر می گذارد.


اسکای نیوز تصریح کرد اما شرایط آب وهوایی به لبنان اجازه می دهد که از انرژی خورشید وباد برای تولید برق استفاده نماید؛کارشناسان نیز به استفاده از این منابع به جای سوخت برای تولید برق درلبنان توصیه کرده اند،درچنین صورتی فشار برای شرکتهای تولید برق این کشور نیز کاهش می یابد.درهمین چارچوب لبنان درحال ساخت اولین نیروگاه انرژی خورشیدی روی بخشی از مسیر رود بیروت است که انتظار می رود دراوایل سال دوهزار وپانزده مورد بهره برداری قرار گیرد.

رمزی ابوسعید رئیس جمعیت انرژی خورشیدی لبنان دراین باره به اسکای نیوز گفت:«این اولین پروژه احداث نیروگاه برق خورشیدی در لبنان با ظرفیت تولید یک مگاوات است که پس از بهره برداری وارد شبکه برق این کشور می شود».

این شبکه افزود این پروژه قرار است در سال های آینده گسترش یابد بطوریکه آینه های خورشیدی در طول سه کیلومتر از مسیر رود بیروت نصب می شود تا ده مگاوات برق درسال تولید کند.قراراست پروژه ای مشابه نیز در نزدیکی نیروگاه الزهرانی در جنوب لبنان اجرا شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار