کد خبر: ۵۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۳
شماری از ساکنان محلات جنوبی شهر بوشهر در اعتراض به آنچه خودداری شرکت برق از فروش انشعاب برق در این محلات نامیدند، مقابل این شرکت تجمع کردند.

به گزارش "برق نيوز" معترضان به خبرنگار گفتند: با وجود گذشت چندین ماه از پایان کارهای ساختمانی واحدهای مسکونی ساخته شده توسط مردم اما مسوولان اداره برق نسبت به فروش انشعاب به آنان خودداری می کنند.

 
' امید مرادی ' یکی ازشهروندانی که در محله 'سرتل' بوشهر خانه ساخته است گفت:
 
بیشتر کسانی که در محلات جنوبی سکونت دارند از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند که از سرناچاری و با قرض و وام سرپناهی برای خانواده خود ساخته اند اما اکنون که ساخت و ساز پایان یافته شرکت برق با مالکان برای فروش انشعاب همکاری نمی کند.
 
وی افزود: بیشتر زمین های محلات جنوبی شهر بوشهر به روش قول نامه ای خرید و فروش می شود و سند رسمی ندارند که به همین دلیل شهرداری نیز به مالکان پروانه ساخت و پایان کار نمی دهد.
 
یکی دیگر از ساکنان محله امامزاده گفت: با تصور این که پس از پایان کار ساختمان موفق به دریافت انشعاب برق می شوم فرزند دانش آموزم را در مدرسه نزدیک منزلم نام نویسی کرده ام اما برقدار نشدن این ساختمان باعث شده تا برای آمد و شد به مدرسه که اینک به دلیل سکونت در منزل استیجاری در فاصله زیادی از این محله واقع شده با مشکل روبرو شده ام.
 
علی احدی افزود: هرچند در زمان ساخت و ساز عوامل شهرداری بوشهر برای مقابله با ادامه کار اقدام به بردن فرغون و بیل و سایر ابزارهای ساختمانی می کردند اما عزم و اراده جدی برای متوقف کردن عملیات ساخت و ساز نداشتند.
 
وی گفت: این امر باعث شده تا بیش از یکهزار و 500 واحد مسکونی بدون داشتن سند و پروانه ساخت و ساز در محلات جنوبی احداث شود که اینک با مشکل برق روبرو هستند.
 
یکی از مالکان محله تنگک ها نیز گفت: بیش از 90درصد منازلی که در محلات جنوبی بوشهر ساخته شده است فاقد سند و پروانه ساخت و ساز هستند اما بسیاری از آنها دارای انشعاب آب، برق و مخابرات می باشند.
 
محسن رسولی افزود: مالکان واحدهای مسکونی در محلات جنوبی روند قانونی را برای ساخت و ساز سپری نکرده اند اما دوگانگی اقدام های دستگاههای خدمات رسان در اعطای انشعاب به بسیاری از این واحدها این حق را برای دیگر مالکان نیز ایجاد کرده است که آنان نیز مشمول حق واگذاری انشعاب هستند.
 
وی مدعی شد: در کوچه ای که اقدام به ساخت منزل مسکونی کرده ام 10 پلاک وجود دارد که منزل من آخرین پلاک این کوچه است و همه آنها که مشابه منزلم سند قولنامه ای و بدون پروانه ساخت و پایان کار هستند، هم اینک برق دارند.
 
حسن احمدی دیگر شهروند بوشهری گفت: یکی از عوامل ساخت و ساز در محلات جنوبی اطلاع رسانی نکردن دستگاههای خدمات رسان در زمینه ممنوع بودن ارایه خدمات زیربنایی در این محلات است.
 
وی افزود:بسیاری از مالکان واحدهای مسکونی در محلات جنوبی به سفارش مسوولان شرکت برق مبالغی برای خرید کابل و پایه برق واریز کرده اند اما اداره برق حاضر به برق دار کردن این خطوط نیست.
 
بانوی حاضر در میان اجتماع کنندگان گفت: صدور پروانه پایان کار برای کسانی که دارای سند ساختمانی در محلات جنوبی هستند منوط به پرداخت جریمه به شهرداری است که این مهم را انجام داده ام اما هنوز موفق به دریافت انشعاب برق نشده ام.
 
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود یادآورشد: مسوولان شرکت برق برای حل مشکل کوتاه مدت مالکان محلات جنوبی بوشهر اقدام به واگذاری انشعاب موقت بدون نصب کنتور می کنند.
 
این شهروند رقم دریافتی از هر مشترکی که به این شیوه برق دار شده است را ماهانه یک میلیون و 500 هزار ریال عنوان کرد که این رقم در توان ما نیست.
 
احمد شجاعی دیگر شهروندی که منزلش در محله امامزاده بوشهر است گفت: به دستور مسوولان اداره برق تاکنون 40 میلیون ریال برای خرید انشعاب به حساب این شرکت واریز کرده ام اما هنوز منزلم برقدار نشده است.
 
وی افزود: بیشتر مالکان محله های جنوبی مستاجر هستند که قراردادهای آنها تمام شده و صاحبخانه خواستار تخلیه منزلش شده اما به دلیل برقدار نشدن منزل با مشکل روبرو شده ایم.
 
شجاعی یادآورشد: برخی از مالکان درحد روشنایی ازهمسایه ها برق گرفته اند که در برخی اوقات آنها نیز جریمه شده اند.
 
معاون هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر که با حضور در میان تجمع کنندگان گفت: براساس ماده 8 قانون منع واگذاری خدمات به اراضی فاقد کاربری مسکونی، فروش انشعاب برق به مالکان واحدهای ساخته شده دراین محلات غیرقانونی است.
 
حسن عاشوری افزود: تنها راه واگذاری انشعاب برق به مالکان محلات جنوبی داشتن پروانه ساخت و پایان کار است.
 
عاشوری گفت: برای حل مشکلات این افراد واگذاری انشعاب موقت در دستور کار قرار گرفته تا درموعد مقرر مالکان، تشریفات اداری لازم را انجام دهند و برای دریافت پروانه ساخت و پایان کار اقدام کنند.
 
این اجتماع بعد از دو ساعت با تعیین نمایندگانی از بین معترضان و مذاکره با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر که مقرر شد از طریق مجاری قانونی مسیر پیگیری شود، بدون هیچگونه مشکلی پایان یافت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار