کد خبر: ۵۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳
چند روز بعد از انتشار این خبر از روابط عمومی شرکت برق (احتمالا برق منطقه ای) با این فرد تماس گرفته شده و با وی در این مورد صحبت شده است. به وی گفته شده است که چیزهایی هست که مشترکین نباید بدونند!

به گزارش "برق نيوز" سال گذشته مطلبی تحت عنوان  "بی عدالتی در محاسبه قبوض برق" با کد خبر 343956 از طرف فردی بنام منصور بخشی زاده در سایت تابناک در بخش "نگاه شما" منتشر شد که در ذیل همین خبر آمده است. چند روز بعد از انتشار این خبر از روابط عمومی شرکت برق (احتمالا برق منطقه ای) با این فرد تماس گرفته شده و با وی در این مورد صحبت شده است.


منصور بخشی زاده در این رابطه می گوید:
بخشی از پاسخی که به من ارائه شد را ذکر می کنم:

1.فکر کردید اگر اسمتون رو پاک کنید ما شما رو پیدا نمی کنیم؟!
2.قبوض رو سیستم کامپیوتری محاسبه می کنه.
3.چیزهایی هست که مشترکین نباید بدونن!
4.اگر شکایتی دارید به منطقه خودتون مراجعه کنید.

از سال گذشته تاکنون هیچ پاسخی از شرکت برق به سوالات من و مشترکینی مانند من ارائه نشده که بدانیم پولی که پرداخت می کنیم بابت چیست. ضمن اینکه آخرین قبض برق صادر شده هم مانند قبض درج شده در خبر پارسال شامل موارد ابهام برانگیز می باشد به طوری که هزینه مصرف 96 هزار تومانی به 144 هزار تومان مبلغ قابل پرداخت تبدیل شده یعنی حدود 48 هزار تومان افزایش و 5/1 برابر شدن.

لازم به ذکر است که در سال 92 مطلبی توسط یکی از مغازه داران شهر تهران در سایت تابناک منتشر شد که شرح آن در ذیل می آید:

من یکی از مغازه داران شهر تهران هستم. چند سالی است که در مغازه من کنتور برق سه زمانه نصب شده است. بنده به علت محدودیت مغازه از کولر گازی استفاده میکنم آن هم به صورت متناوب و با داشتن چندین کامپیوتر در مغازه (کافی نت) مبالغ قبض برق بنده معمولاً زیاد است.

برای نمونه آخرین قبض برق را به پیوست ارسال کرده ام .همانطور که دیده می شود مبلغ بهای برق در ابتدا با توجه به مصرف 88هزارتومان محاسبه شده ولی در نهایت به 124 هزارتومان رسیده است.

از شما تقاضا دارم موارد زیر را انتشار و پیگیری نمائید:

در کنتور های سه زمانه میزان مصرف در اوج بار (ساعات اوج مصرف برق) را در مبلغ 400 ریال ضرب می کنند و به عنوان جریمه  به بهای برق اضافه می کنند و میزان مصرف در کم باری (ساعات کاهش مصرف برق) رادر 200 ریال ضرب می کنند و به عنوان پاداش از بهای برق مصرفی کم می کنند.

1.    با توجه به اختیار شرکت برق در دادن پاداش به مشتریانش، آیا اساساً از نظر قانونی حقی برای جریمه کردن مشترکین و گرفتن مبلغ اضافه به خاطر مصرف در اوج بار دارد یا خیر؟

2.    چرا ضریب مبلغ جریمه 2 برابر ضریب مبلغ پاداش درنظر گرفته شده است؟!!

3.    سوال اساسی اینجاست که آیا استفاده از کنتور سه زمانه و جریمه مصرف اوج بار، برای مغازه ها معقول است؟ کدام مغازه می تواند در ساعات کم باری مصرف برق داشته و در ساعات اوج مصرف، نداشته باشد؟ برای این کار باید یک مغازه در ساعات 2 ظهر تا 6 بعد ازظهرو 10 شب تا 9 صبح باز باشد و در ساعات اوج مصرف یعنی همان ساعاتی که کسب و کار جریان دارد و مردم به خرید می پردازند مغازه را تعطیل کند تا مصرف برق نداشته باشد. ضمن اینکه برای یک مغازه کاهش مصرف برق تقریباً معنایی ندارد و میزان مصرف ثابت است و مانند یک منزل نیست که مثلاً اتو کردن یا لباس شستن را در ساعت های کم باری انجام داد.

4.    با وجود همه این مسائل نکته دیگر بی عدالتی در استفاده از این کنتورها و قبض هاست، طوری که همه مغازه ها یا خانه ها دارای این نوع کنتور نیستند وامثال ما باید فقط به این طریق مبالغ قبض خود را پرداخت نماییم در صورتی که باید این روش زمانی اجرایی می شد که همه کنتورها تعویض می شد.

5.    نکته بعدی درج عنوان " بهای فصل" در قبض می باشد که مبلغ 19 هزار تومان به کل مبلغ اضافه می کند و این سوال پیش می آید که این دیگر چیست؟! مبلغ بهای برق مصرفی با قیمت بالا(برای واحدهای تجاری) و جریمه مصرف اوج بار کافی نیست که یک گزینه دیگر هم اضافه شده که اصلاً معلوم نیست از کجا آمده و ما بهای چه چیزی را می پردازیم؟

6.    نکته آخر اینکه هرچه مبلغ قبض برق بیشتر محاسبه شود میزان مالیات بر ارزش افزوده هم اضافه می شود که این خود هزینه را برای مشترک بیشتر می کند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
0
1
اینجانب در روستای باغبانکلا از توابع چمستان زندگی میکنم.از ده سال پیش مزارع این روستا را خشک میکنند وپس از تبدیل آن به قطعات کوچکتر جهت ویلا سازی بفر وش میرسانند. در این مدت تعداد مصرف کتننده ها برق 50 در صد اضافه شده. ولی هیچ نو ترانسی اضافه نشده . بغیر از خاموشی های متناوب در مواقع اوج مصرف ولتاژ به زیر 180 ولت میرسد. سئوال من اینست چرا باید روستائیان تاوان سوء مدیریت مسئولین محترم امور برق را بدهند .؟
از طرف یک روستائی معتقد به جمهوری اسلامی ایران
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
پول برق من کلا 260 تومن شده ، بعد از تخفیف و جریمه ، ولی فقط پیک فصل و مالیات 170 تومن شده ، اینا ...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار