کد خبر: ۵۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳
حمید چیت چیان، وزیر نیرو به منظور شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه شماره دو زنجان و بازدید از سد مشمپا وارد این استان شد.

به گزارش "برق نيوز" 'حمید چیت چیان' در سفر یک روزه خود به استان زنجان ابتدا به بازدید از سد مشمپا به عنوان بزرگترین سد خاکی در منطقه شمالغرب کشور پرداخته و سپس در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه شمار دو زنجان شرکت می کند.


سد مشمپا یکی از بزرگترین سدهای خاکی سنگ ریزه ای به هسته رسی در شمالغرب کشور محسوب می شود و اعتبار امسال اجرای این طرح بالغ بر 37 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

آب تنظیمی سد مشمپا 502 میلیون متر مکعب، حجم مخزن 700 میلیون مترمکعب و ارتفاع سد از بستر رودخانه 100 متر است.

هدف از اجرای این طرح تامین 41 هزار هکتار از اراضی دستهای رجعین واقع در شهرستان زنجان و پاوه رود شهرستان طارم و تامین 37 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شرب و صنعت منطقه است.

این سد سالانه 178 گیگاوات برق تولید کرده و اشتغال 32 هزار نفر را فراهم می کند.

همچنین نیروگاه برق شماره دو زنجان در مجموع یکهزار مگاوات برق تولید خواهد کرد که هر یک در دو فاز و هر فاز دارای 500 مگاوات سیکل ترکیبی است.

با احداث فاز نخست این نیروگاه، 500 مگاوات برق تولید و وارد جریان برق سراسری خواهد شد و علاوه بر تامین نیاز کشور بخشی از برق این استان را برطرف خواهد کرد.

نیروگاه شماره دو زنجان در 80 کیلومتری جاده زنجان- تبریز با مشارکت بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر 300 میلیون یورو احداث می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار