کد خبر: ۵۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
با هدف توسعه همکاري هاي علمي-پژوهشي دانشگاه يزد با شرکت برق منطقه اي يزد، نشستي با حضور مسوولان و نمايندگان دانشکده هاي برق، مکانيک، صنايع، فيزيک، شيمي، اقتصاد، مديريت، علوم اجتماعي و هنر و معماري روز گذشته در دانشگاه يزد برگزار شد.

به گزارش "برق نيوز" در اين نشست مهندس امير شريف يزدي، مدير دفتر تحقيقات شرکت برق منطقه اي يزد، با موضوع «تبيين ديدگاه ها و اولويت هاي پژوهشي شرکت برق منطقه اي يزد در تعريف و اجراي طرح هاي پژوهشي و پايان‌نامه‌هاي تحصيلات تکميلي» سخنراني کرد.

وي در اين سخنراني به تشريح تحولات چشمگير؛ بويژه در جهت مصرف انرژي‌ و رفتارها و نياز‌‌هاي جديد پرداخت.

مهندس شريف يزدي با بيان اينکه در طول چندين دهه همگرايي مشترکي بين علم، ثروت و سياست براي ترويج و استفاده از روش هاي پيچيده و پرهزينه در سمت توليد و مصرف انرژي برق وجود داشته است، گفت: به نظر مي رسد روندها در سمت توليد به سمت روش هاي کم هزينه و پاک و در سمت مصرف به سمت بهينه سازي انرژي است.

وي به اين موضوع نيز اشاره کرد که تحقيقات دانشگاهي با توجه به تخصصي بودن و حرکت در مرز علم، گاهي به آفت جزء نگري و عدم توجه به تبعات راهبردي دچار شده است و لازم است پژوهشگران در تعريف و اجراي طرح هاي تحقيقاتي ضمن توجه به پيچيدگي هاي ابزارهاي علمي، از بررسي و تحقيق در مورد تبعات اقتصادي، اجتماعي، مديريتي و رفتاري نتايج خود نيز غافل نشوند.

مدير دفتر تحقيقات شرکت برق منطقه اي يزد همچنين خاطرنشان کرد: بسياري مسائل و اولويت هاي پژوهشي ساده، کم هزينه و مورد نياز در حوزه هاي مختلف صنعت برق وجود دارد که به دليل نبود درک مشترک طرفين و محدوديت ها و ملاحظاتي که در هر دو سمت دانشگاه و صنعت برق وجود دارد، مغفول مانده اند. در نهايت به اين موضوع نيز اشاره شد که تجربه دنيا در تحقيقات روش مرحله اي است به اين معني که به جاي تعريف و اجراي پروژه هاي بزرگ، پرهزينه و با ريسک بالا، تعداد زيادي پروژه هاي کوچک و هدفمند اجرا و با پالايش آنها در مراحل مختلف، به سمت نتايج مطلوب و توسعه فناوري گام برداشته مي شود.

در اين جلسه پيشنهادها و انتقاداتي نيز از سوي اعضاي هيأت علمي، از جمله روند نامناسب، زمان بر و گاهي غيرشفاف شرکت برق منطقه اي يزد در ارزيابي طرح هاي پژوهشي و پروپوزال هاي ارائه شده از طرف دانشگاه، نامعلوم بودن سرنوشت سازمان انرژي خورشيدي، عدم ارائه جزئيات بيشتر در مورد اولويت ها و نيازهاي پژوهشي شرکت برق منطقه اي مطرح شد.

در پايان مقرر شد جلسات اختصاصي با دانشکده هاي مرتبط با حضور مهندس شريف يزدي براي تبيين شفاف تر صورت مسأله ها، خواسته ها و انتظارات شرکت برق منطقه اي برگزار شود و عناوين اولويت هاي پژوهشي به طور دقيق تر و هدفمندتر و با ذکر جزئيات لازم در اختيار دانشگاهيان قرار گيرد.

گفتني است با پيگيري هاي مديريت امور فناوري دانشگاه يزد، قرارداد پژوهشي مرجعي به مبلغ 110 ميليون تومان با شرکت برق منطفه اي يزد منعقد شده تا امکان تعريف طرح‌هاي پژوهشي و پايان نامه هاي تحصيلات تکميلي مورد نياز فراهم شود تا برخي مسائل اداري و مالي در داوري، ارزيابي، و پرداخت هاي مالي طرحهاي پژوهشي في ما بين حل و فصل شود.
منبع: موج
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار