کد خبر: ۶۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
دیدار طیب نیا و همتای پاکستانی در حاشیه اجلاس پاییزه بانک جهانی:
در این دیدار، دو طرف توافق کردند که نوزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، با تمرکز ویژه روی موضوع خط لوله گاز و صادرات برق ایران به پاکستان، به زودی برگزار شود.

به گزارش "برق نيوز" بنا بر اعلام وزیر اقتصاد پاکستان، خط لوله گاز در این کشور در حال تکمیل است و به زودی امکان اتصال خط لوله گاز دو کشور به یکدیگر فراهم می شود.


در این جلسه، دو طرف توافق کردند، کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تا قبل از زمستان سال جاری تشکیل و موضوعات مورد نظر طرفین با حضور وزرا و دستگاه های ذیربط بررسی و توافقات لازم حاصل شود.

این گزارش حاکی است، وزرای اقتصاد دو کشور، مسئولان کمیسیون مشترک فیمابین هستند.

در ادامه این گزارش می خوانیم، "اسحاق دار" در این دیدار، سلام ویژه محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری اسلامی ایران، به "علی طیب نیا" ابلاغ کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی پاکستان همچنین اعلام کرد: دولت اسلام آباد طرح احداث ۷۰۰ کیلومتر از خط لوله گاز را از بندر گوآدر به منطقه نوابشاه در خاک پاکستان تصویب کرده است و این کشور گزینه های مختلفی را برای تامین منابع مالی برای اجرای این طرح در نظر دارد.

بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد کشورمان نیز طی سخنانی در این دیدار، با استقبال از اراده و تصمیم دولت پاکستان برای تکمیل ۷۰۰ کیلومتر از خط لوله گاز، اظهار امیدواری کرد، در آینده، طرح های خط لوله بیشتری میان دو کشور عملیاتی شود.

علی طیب نیا همچنین اراده دولت پاکستان را برای ارتقای سطح روابط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران مورد ستایش قرار داد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: برق ، صادرات برق ، پاکستان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار