کد خبر: ۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
تعداد خانه‌هاي مهري كه در انتظار تحويل آب و برق براي سكونت خانواده‌هايي است كه آرزوي خانه‌دار شدن دارند به 260هزار رسيده است. اين آماري است كه وزير راه و شهرسازي اعلام كرده و گفته براي اين تعداد مسكن مهر به دنبال وصل کردن برق، آب و شبکه فاضلاب هستيم.
تعداد خانه‌هاي مهري كه در انتظار تحويل آب و برق براي سكونت خانواده‌هايي است كه آرزوي خانه‌دار شدن دارند به 260هزار رسيده است. اين آماري است كه وزير راه و شهرسازي اعلام كرده و گفته براي اين تعداد مسكن مهر به دنبال وصل کردن برق، آب و شبکه فاضلاب هستيم.درحالي كه قرار است پرونده مسکن مهر تا سال 94 بسته شود، مقرر گرديده تا واحدها با سرعت بيشتري به متقاضيان واگذار شود اما عدم همكاري وزارت نيرو، اين گره را كورتر كرده و اين در حالي است به نظر مي‌رسد كه در حال حاضر موضوع مسكن مهر، مساله اصلي دولتمردان در حوزه اقتصادي نباشد و بنابراين نمي‌توان اميدوار بود كه پرونده آن تا يكسال ديگر مختومه شود.وضعيت مساکن مهر در برخي استان‌ها از جمله همدان مطلوب است و تنها خدمات زير بنايي و سيستم هاي خدماتي آب، برق و گاز باقيمانده است اما به گفته بسياري از كارشناسان، تعداد زيادي از اين خانه‌ها از امكانات اوليه مورد نياز زندگي برخوردار نيست.اين پروژه جنجالي كه در دولت قبلي كليد خورد و مبالغ هنگفتي از اعتبار آن تامين نشد، به دولت روحاني رسيد و مشكل تامين نقدينگي آن به سوژه‌اي جنجالي‌تر مبدل شد.

اين در حالي است كه اگر دولت با هر ابزاري اين تسهيلات را از منابع بانكي تامين و پرداخت كند، نياز ساير بخش هاي توليدي به نقدينگي و تسهيلات بانكي كه اينك به وضعيت بسيار نگران كننده اي رسيده است، با محدوديت جدي منابع مواجه خواهد شد و در صورت فقدان منابع، نگراني هاي بسيار بزرگ تري براي توليد و اشتغال بنگاه هاي اقتصادي در بخش هاي صنعت، كشاورزي و خدمات در پي خواهد داشت.

ايجاد شبكه هاي زيربنايي و تسهيلات شهري (آب آشاميدني، برق، گاز، شبكه جمع آوري فاضلاب، مخابرات، گذرگاه هاي شهري و شبكه حمل و نقل، جمع آوري زباله، فضاي سبز و...) از جمله مواردي است كه به طور حتم همكاري تمام دستگاه‌ها به ويژه اهتمام وزارت نيرو را در اين پروژه ملي مي‌طلبد.نكته جالب آن است در حالي كه وزارت راه ‌و شهرسازي زمان تحويل واحدهاي مسكن مهر را منوط به تحقق وعده وزارت نيرو براي تامين خدمات زيربنايي و انشعابات آب و برق اعلام كرده، وزارت نيرو تاكيد دارد كه "در هيچ مسكن مهري مشكل آب و فاضلاب نداريم"و به اين ترتيب تكليف چندين هزار خريدار مسكن مهر همچون توپي سرگردان در زمين دو وزارتخانه مي‌چرخد.در واقع هروقت وزارت راه‌ و شهرسازي به عنوان متولي ساخت اعلام مي‌كند كه ساخت اين واحدها تمام شده و حتي كليد و پريزشان هم نصب شده و تحويل اين واحدها منتظر ارايه خدمات زيربنايي همچون برق و انشعاب آب و فاضلاب از سوي وزارت نيرو است و معطلي نصيب خريداراني مي‌شود كه مشتاق زندگي كردن بي‌دغدغه در آن ها هستند.

در همين حال ستاد هماهنگي اقتصاد مقاومتي روز پنجشنبه به رياست حسن روحاني تشکيل جلسه داد و در اين جلسه رييس جمهوري بر عملياتي کردن طرح مسکن حمايتي با اولويت زوج هاي جوان تاکيد کرد.بنابراين انتظار مي‌رود حال كه مقوله خانه‌دار شدن مردم و ايجاد تحرك به بازار مسكن با دستور رييس جمهوري جدي‌تر از گذنشته در دستور كار قرار گرفته، وزارت نيرو نيز با اهتمام بيش‌تري نسبت به اين قضيه دستورات لازم را صادر و همكاري قابل قبول‌تري داشته باشد.
برچسب ها: برق ، مسکن مهر ، وزارت نیرو
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار