کد خبر: ۶۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳
معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: گروه داعش با هدف تصرف انرژی در خاورمیانه تمامی استراتژی دنیا را عوض کرده است به طوری که تاکنون 19 میدان نفتی در سوریه و 23 میدان نفتی وگاز در عراق را مورد هدف و تصرف خویش قرار دادند.

به گزارش "برق نيوز" سردار  محمدعلی مطیعی دیروز در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی و مدیریت بحران پدافند غیرعامل کشور در نیروگاه شهید سلیمی نکا، پدافند غیر عامل را مجموعه اقدامات غیر مسلحانه به منظور بازدارندگی دشمن، کاهش آسیب پذیری از اقدامات دشمن، تسهیل مدیریت بحران ناشی از تهدیدات دشمن برشمرد.

وی محور اصلی پدافند غیر عامل را تهدیدات دشمن دانست چراکه دشمن می تواند در این مقوله هم از جناح های داخلی و هم جناح خارجی در تهدید سخت، نرم، تروریستی  و سایبری  وارد عمل شوند.

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به بومی سازی پدافند غیرعامل در صنعت برق، تصریح کرد: در راستای شناسایی تهدیدات و آسیب شناسی برخی از این عوامل پدافند غیرعامل را در این کارگاه های آموزشی در حوزه صنعت برق و انرژی بومی می کنیم.

سردار مطیعی با بیان تغییر کردن برخی از تهدیدات کنونی گفت: با پیشرفت تکنولوژی و سایر عرصه ها امروزه تهدیدات با تغییرات اساسی نو شده است در واقع آمریکا و اسرائیل با ورود به سایت هسته ای خسارات سنگینی را بر پیکره صنعت کشورمان وارد کردند به طوری که در بیانیه و تصویب تحریم ها شاهد خسارت های جبران ناپذیری هستیم.

وی اضافه کرد: برای جبران خسارات و جلوگیری از موانع در پیشروی نظام موظف هستیم با تهدید شناسی و آسیب شناسی تروریسم را به خوبی بشناسیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان تهدید سخت در صنعت برق افزود: امروز تهدید سخت در صنعت برق به عنوان بخشی از کار نمایان می شود لذا هرکسی در هر حوزه ای با نگاه جدی باید ورود پیدا کند.

سردار مطیعی با اشاره به شکل گیری داعش اذعان داشت: امروز یک عنصر تحلیلی به نام داعش به وجود آمده که تمامی استراتژی دنیا را عوض کرده است چرا که این گروه ها با تصرف حوزه های انرژی در کشورهای عربی به عنوان پولدارترین و ثروتمندترین گروه تروریستی در جهان شناخته شده است.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی با تصرف 19 میدان نفتی در سوریه و 23 میدان نفتی و گاز در عراق انرژی کشورها را مورد هدف خویش قرار داده است در واقع کلینتون در یکی از سخنرانی های خود اعتراف کرد محور اصلیشان از تشکیل گروه داعش مسئله انرژی خاورمیانه است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به علل تصرف منبع انرژی در عراق بیان داشت: وجود اختلاف بین شیعه سنی ،کرد و اعراب ، عدم اشراف اطلاعاتی و عدم رهبری مصمم و مقتدر در عراق سبب شد که حوزه انرژی آنها در 23 میدان نفتی وگازی به تصرف گروه داعش درآید چرا که سیستم اطلاعاتی عراق در دست آمریکا بود.

سردار مطیعی با بیان ساخت نیرو گاه های بزرگ و پر قدرت در کشور متذکر شد: ما همچنان نیروگاه های بزرگ و پرقدرت در کشور می سازیم به طوری که در ورامین دو نیروگاه هزار مگا واتی در حال ساخت است لذا در این برهه کنونی نیازمند سطح بندی نیروگاه های کشور هستیم.

وی در پایان با اشاره به حیاتی بودن نیروگاه شهید سلیمی نکا خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا با وجود حیاتی بودن باید دارای مصونیت کامل باشد.

گفتنی است نخستین کارگاه آموزشی، تمرین ستادی و مدیریت بحران پدافند غیر عامل کشور با حضور پنج نیروگاه کشوربه مدت سه روز در نیروگاه شهید سلیمی نکا درحال برگزاری است.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار