کد خبر: ۶۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳
قائم مقام اجرایی طرح سد و نیروگاه گتوند گفت: شبکه برق عراق به شدت به افزایش تأمین برق نیاز دارد و به علت نزدیکی گتوند به این کشور، عراقی ها خواهان خریداری کامل برق واحد توسعه نیروگاه گتوند هستند.

به گزارش "برق نيوز" علی اکبر غلام‌رضایی اظهار داشت: عراقی ها خواهان برق گتوند هستند و این درخواست خود را در جلساتی که با وزارت نیروی ایران داشتند مطرح کرده اند.


وی افزود: شبکه برق ایران و عراق به طور کامل با هم سنکرون است، نیروگاه سد گتوند نیز نسبت به دیگر نیروگاههای کشور نزدیکتر به خاک عراق است و عراق این نزدیکی به مرز خود را فرصت مناسبی براتی تأمین برق مورد نیاز خود می بیند.

قائم مقام اجرایی طرح سد و نیروگاه گتوند با بیان اینکه فاز نخست نیروگاه سد گتوند با ظرفیت یکهزار مگاوات در مدار بهره برداری است، گفت: علاوه بر چهار واحد 250 مگاواتی فاز اول نیروگاه گتوند، 4 واحد 175 مگاواتی در طرح توسعه این نیروگاه قرار است احداث شود که تاکنون ساختمان فاز دوم نیروگاه تکمیل شده و آماده نصب تجهیزات است.

وی ادامه داد: شبکه برق عراق به شدت به افزایش تأمین برق نیاز دارد و به علت نزدیکی گتوند به این کشور، عراقی ها خواهان خریداری کامل برق واحد توسعه نیروگاه گتوند هستند.

غلام‌رضایی تصریح کرد: در این زمینه مقامات عراقی با وزارت نیرو مذاکراتی داشته اند تا برق تولیدی نیروگاه گتوند را به قیمت جهانی خریداری کنند.

«قاسم الفهداوی» وزیر برق عراق دیروز به تهران سفر کرد و با همتای ایرانی خود «حمید چیت چیان» دیدار و گفت‌وگو کرد. جلسه دو طرف که عصر دیروز (29 مهرماه) در ساختمان اصلی وزارت نیرو در تهران برگزار شد، حول محور درخواست عراق برای افزایش واردات برق از ایران بود.

همچنین قرا بود، در خصوص ظرفیت های صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق ایران به کشور عراق بحث و تبادل نظر شود.

در دیدار سال گذشته وزیر نیروی ایران و وزیر برق عراق، افزایش 500 مگاواتی صادرات برق ایران به عراق مورد توافق قرار گرفته بود و توافق شده بود تا بخش های فنی و کارشناسی و تکمیل خطوط موردنیاز برای این افزایش ظرفیت بررسی شود. جلسه امروز دو طرف، در جهت اجرایی شدن این توافق سال گذشته و توسعه روابط اقتصادی دو کشور در بخش انرژی است./اکونیوز
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار