کد خبر: ۶۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳
کارشناس و مدرس امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از همه افراد خواست تا در مواجه با موارد برق گرفتگی با برق فشار قوی به هیچ عنوان به مصدوم نزدیک نشوند.

به گزارش "برق نيوز" شهریار نوری الاصل گفت: در موارد برق گرفتگی با برق فشار قوی نزدیک شدن به مصدوم زمانی امکانپذیر است که از طرف مسئولان در خصوص قطع برق اطمینان داده شده باشد.

 
نوری الاصل تماس با برق فشار‌قوی را موجب مرگ آنی دانست و اظهار کرد: در چنین مواردی ضمن ایجاد سوختگی های شدید، در اثر نیروی ناشی از اسپاسم ناگهانی ماهیچه‌ای مصدوم به مسافتی دورتر از محل تماس پرتاب می‌شود.
 
این کارشناس هلال احمر اظهار کرد: در مواردی که مصدوم همچنان با برق در تماس بوده‌ یا اینکه کمتر از 18 متر از خطوط برق فشار قوی فاصله دارد، به هیچ عنوان نباید کوشش کرد تا او را نجات داد و نباید حتی به او نزدیک شد.
 
نوری الاصل هشدار داد: برق فشار قوی حالت قوسی داشته و می‌تواند مسافت‌های دور را هم تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین نباید در مسافت‌های کمتر از 18 متر به آن نزدیک شد.
 
این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه همچنین هشدار داد: در مواجه با برق فشار قوی مواد عایق از جمله چوب و لباس خشک به هیچ وجه اثر محافظتی نداشته و امکان برق گرفتگی در صورت استفاده از آنها باز هم وجود دارد.
 
نوری الاصل اظهار کرد: در اینگونه موارد سریعا باید مورد را به پلیس و اورژانس اطلاع داد و از نزدیک شدن افراد به نزدیک محل برق گرفتگی ممانعت کرد و تنها زمانی می‌توان کمک‌های اولیه را انجام داد که قطع برق از طرف مقامات مسئول اعلام شود.
 
این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه فوتی‌های برق گرفتگی با برق فشار قوی به دلیل وجود رطوبت در فصل بهار و زمستان بیشتر است، عنوان کرد: در 90 درصد موارد برق گرفتگی با برق فشار قوی فرد به دلیل ایست قلبی جان خود را ازدست می‌دهد و تنها در 10 درصد موارد امکان نجات فرد آن هم با سوختگی شدید وجود دارد.
 
وی اظهار کرد: در همین راستا توصیه می‌شود تا افراد به هنگام رفتن به بیرون از شهر از اتراق‌ یا نزدیک شدن به خطوط برق فشار قوی در فاصله کمتر از 18 متر جدا خودداری کنند، زیرا همواره در طول سال مواردی از فوت با برق فشار قوی به دلیل رعایت عدم فاصله مطمئنه با خطوط برق فشار قوی را شاهد هستیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار