کد خبر: ۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۳
نایب رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق:
نایب رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: شرکت های ایرانی آمادگی دارند تا در صورت فراهم بودن شرایط در طرح های توسعه ای صادرات برق مشارکت فعال داشته باشند.

به گزارش "برق نيوز" «علی بخشی» گفت: اعلام وزارت نفت مبنی بر صادرات برق می تواند در آینده توان صادراتی کشور را افزایش دهد، اما ساز و کار و نحوه مشارکت سرمایه گذاران و شرکت های ایرانی باید به طور کامل و شفاف اطلاع رسانی شود.

وی با بیان این که اعضای سندیکا با مشکلات و چالش های مختلفی به ویژه با بانک های داخلی مواجه هستند، افزود: بارها بر سر میز مذاکره با بانک ها مشکلات را بیان کردیم و البته آنها نیز قول همکاری دادند، اما به نقطه عمل که رسید، هیچ اتفاق مثبتی روی نداد.

نایب رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ادامه داد: سیستم بانکی ایران به صنعت برق نگاه تخصصی نداشته و از روی یک آیین نامه کلی برای همه مشتریان خود تصمیم می گیرد،مشکل معوقات بانکی بر تولیدکنندگان فشار مضاعفی وارد کرده است.

بخشی تصریح کرد: در سال های اخیر بدهی دولتی ها به اعضای سندیکا پرداخت نشده است و این به معنی فشار بر پیکره تولید که در کنار آن، بخش دیگری از دولت که از تولید کنندگان طلبکار است نیز هم معوقات خود را می خواهد و هم دیرکرد از تولید کننده طلب می کند.

وی، یکی از اصلی ترین مشکلات بخش تولید را نوع قراردادهایی دانست که بخش دولتی با آنها منعقد می کنند که در بیشتر موارد یک طرفه و به ضرر بخش خصوصی است.

نایب رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق با بیان این که دولت تدبیر و امید می تواند چالش های موجود شرکت های ایرانی برای حضور در بازار برق را برطرف کند، گفت: از وزارت نیرو و دیگر متولیان امر انتظار داریم بیش از گذشته صنعت برق ایران را یاری کنند تا به اهداف پیش بینی شده برای این صنعت دست یابیم.

بخشی ادامه داد: دولت می تواند حامی مطمئن صنعت برق کشور باشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار